مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:
حجت الاسلام شهیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در ماه پر فضیلت و پر برکت رمضان معنویت و بندگی مردم ایلام سرآمد بوده و این مهم در اماکن مذهبی و کوچه و بازار قابل لمس است
کد خبر: ۲۴۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 09 June 2016
حجت الاسلام شهیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: در ماه پر فضیلت و پر برکت رمضان معنویت و بندگی مردم ایلام سرآمد بوده و این مهم در اماکن مذهبی و کوچه و بازار قابل لمس است.
حجت الاسلام حسن شهیدی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی ایلام گفت: این همایش دهم ماه مبارک رمضان همزمان با سالروز شهادت حضرت خدیجه (س) در بقاع متبرکه این استان با هدف بزرگداشت این بانوی بزرگ اسلام برگزار می شود.
وی از اجرای طرح ضیافت الهی همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه این استان نیز خبر داد و اظهار کرد: این طرح شامل برنامه های مختلف فرهنگی و مذهبی است که تا پایان ماه مبارک رمضان در این اماکن متبرکه اجرا می شود.
حجت الاسلام شهیدی تاکید کرد: در اجرای این طرح که تبلیغات محیطی آن قبل از شروع ماه مبارک رمضان نیز انجام گرفته 25 مبلغ از حوزه علمیه قم به تعدادی از بقاع متبرکه شاخص این استان اعزام و فعالیت هایی همچون اقامه نمازهای یومیه، بیان احکام و مسایل شرعی، سخنرانی و جلسات تفسیر قرآن کریم را در این اماکن انجام می دهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام یادآور شد: همچنین در اجرای طرح ضیافت الهی خیمه های معرفت نیز در شماری از بقاع متبرکه استان دایر شده که قبل از اذان مغرب تا نیمه شب توسط روحانیان اعزامی در آنها مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی ارائه می شود.
وی برگزاری برنامه ها و جلسات ترتیل خوانی و جز خوانی قرآن کریم، برگزاری محفل انس با قرآن توسط قاری بین المللی مصری در روز 24 رمضان، ویژه برنامه های لیالی قدر، نمایشگاه های فرهنگی، عرضه محصولات فرهنگی، جلسه های تفسیر قرآن کوتاه مدت، جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع)، گرامیداشت روز قدس و اقامه نماز عید سعید فطر را از دیگر برنامه های این اداره کل در اجرای طرح ضیافت الهی در ماه مبارک امسال برشمرد.
حجت الاسلام شهیدی ارتقای سطح معرفتی و بینشی زائران و ایجاد فضای معنوی و انس با قرآن در بقاع متبرکه با حضور گسترده مردم را از اهداف برگزاری این آیین ها اعلام کرد.
استان ایلام به علت هم مرز بودن با کشور عراق و نیز یکدست شیعه بودن مردمانش میزبان بقعه بالغ بر 60 امام زاده و شخصیت معنوی بوده و مردم از برکات این اماکن مذهبی استفاده لازم را می برند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار