سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین:
امروز حربه اصلی استکبار در حال حاضر حربه اقتصاد و تحریم است، البته حربه ملت ایران نیز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده خود است که همین استقامت معادلات آنان را به هم می‌زند.
کد خبر: ۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲ 17 April 2015

به گزارش خبرنگار تابناک تبریز، سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین در چهارمین اجلاس مجمع عالی بسیج سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی گفت: اعضای گروه 5+1 همان‌هایی هستند که سال‌ها پشت دیگران به نبرد با ایران اسلامی پرداختند.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه 5+1 اظهار داشت: باید دانست که اعضای گروه 5+1 همان‌هایی هستند که سال‌ها پشت دیگران به نبرد با ایران اسلامی پرداختند.

وی با بیان این‌که تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور را نباید در رفع تحریم‌ها جستجو کرد، گفت: امروز حربه اصلی استکبار در حال حاضر حربه اقتصاد و تحریم است، البته حربه ملت ایران نیز ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی دشمنان قسم خورده خود است که همین استقامت معادلات آنان را به هم می‌زند.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در حوزه اقتصاد دو نگاه وجود دارد، یکی تکیه بر اقتصاد داخلی و تقویت اقتصاد داخلی و دیگری  تکیه بر نیروهای خارجی و تامین خواسته‌های مستکبران است، آن عده که معتقد به راهکار دوم هستند؛ بی‌هوشند، حتی کند‌ذهن نیز نیستند، چراکه افراد کند‌ذهن نیز بی‌فایده بودن تکیه بر خارج در امر اقتصاد را درک می‌کنند.

سردار نقدی با تأکید بر این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی با ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی و مبانی اقتصاد مقاومتی خواستار اصلاح ساختار اقتصاد نفتی کشور هستند، افزود: تاریخ نشان داده  هر جا به اقتصاد و دانش داخلی اتکا کرده‌ایم موفق بوده‌ایم.

وی افزود: امروز پیشرفته‌ترین صنعت کشور، صنعت دفاعی است، چراکه با اتکا به صنعت و دانش داخلی و توان جوانان همین مرز و بوم بوده است و هر پروژه‌ای که به دانشگاه‌ها داده‌ایم جواب نه نشنیده‌ایم،حال اگر تحریم‌ها را نیز بردارند، برخی از مشکلات افزایش نیز می‌یابد از جمله خام‌فروشی نفت که باید از این مسأله رهایی یابیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به احتمالات موجود در مذاکرات آتی ایران و 5+1 اظهار داشت: در صورت توافق کلی و رفع تحریم‌ها هم معجزه خاصی رخ نخواهد داد، باید بدانیم که دشمنی استکبار بسیار بیشتر از این مسائل است، از این رو در اقتصاد مقاومتی باید جدی بود و به دنبال موضوع تحریم‌ها نباشیم.

سردار نقدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پیشنهاد 16 ماده‌ای اقتصادی برای تصویب در مجمع عالی بسیج سپاه عاشورا اظهار داشت: کاربردی شدن این پیشنهادها در حوزه توانمندی استانی مهم است و باید به آن توجه داشت تا مطابق با نیازها و چالش‌های استان برنامه‌ریزی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :