وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تبریز:
به‌گزارش تابناک تبریز، وزیر ارتباطات عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی و مخابراتی استان اظهار داشت:شعار روز جهانی مخابرات کار آفرینی ICT به منظور تاثیرگذاری اجتماعی است که این شعار با اهداف تبریز 2018 نیز سازگاری دارد.
کد خبر: ۲۲۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۳ 14 May 2016
به‌گزارش تابناک تبریز، وزیر ارتباطات عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی و مخابراتی استان اظهار داشت:شعار روز جهانی مخابرات کار آفرینی ICT به منظور تاثیرگذاری اجتماعی است که این شعار با اهداف تبریز 2018 نیز سازگاری دارد.می خواهیم تا سال 2018 تبریز  از نظر فراگیری اینترنت شهر نمونه کشور شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع برجان و رفع تحریم ها گفت: برخی از افراد و رسانه ها در زمان تحریم نمی‌گفتند  چرا تحریم شدیم؟
 امروز می گویند چند ماه از اجرای برجام گذشت ولی اتفاقی نیفتاد، به این افراد می‌گویم بعد از اجرای برجام خیلی اتفاقات خوبی برای کشور رخ داده است.

در سایه برجام است که امروزه روسای جمهور و مسوولان ارشد کشورهای معتبر دنیا در صف سفر به ایران قرار دارند.  برای مثال رئیس جمهور کشور کره جنوبی در سایه همین برجام و با هیات 300 نفری سفر دو و نیم روزه به ایران انجام داد.

ماتونسته ایم در سایه برجام به میزان فروش نفت به2.2 میلیون بشکه رسیده ایم که قبل از این فقط میتوانستیم یک میلیون بشکه نفت بفروشیم.

وی یادآور شد: بازگشایی ال سی بانکهای مختلف، سفر مسؤولان عالی رتبه کشورهای مختلف ‌به ایران و امیدی که در ملت ایران به وجود آمده حاکی از این است که دولت به عهد خود که چرخیدن همزمان سانتریفیوژ و چرخ زندگی مردم بود وفا کرده است.

برنامه بعدی دولت رونق اقتصادی است، وی در ادامه گفت: امسال سال رونق اقتصادی خواهد بود که دولت این مقوله را به جد پیگیری می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  عملکرد خوب مدیران استانی نشانه انتخاب آذربایجان‌شرقی به عنوان استان الگو برای اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد که باید، آذربایجان‌شرقی در مولفه های دیگر نیز بتتواند به  رسالت خود عمل کند؛ بنده نیز بر توسعه بیشتر آذربایجان‌شرقی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید دارم.

واعظی با اشاره به پیشرفت‌های آذربایجان‌شرقی در حوزه ICT، گفت: پهنای باند اینترنت استان در طول دو سال گذشته 8.3 برابر و تعداد مشترکین استان 6.2 برابر شده است، همچنین امروز پروژه‌های مهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان افتتاح می‌شوند.


وی اعلام کرد: ما حق توسعه و سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان‌شرقی را به خوبی ادا نکرده‌ایم و حق توسعه زمانی انجام می‌شود که این توسعه و سرمایه‌گذاری تبدیل به اشتغال شود و تعداد زیادی از قبل آن ارتزاق کنند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تنها 400 نقطه از آذربایجان‌شرقی به شبکه دولت الکترونیک وصل بود، ولی اکنون یک هزار نقطه از استان به این شبکه وصل شده است، گفت: آذربایجان‌شرقی ظرفیت سرمایه گذاری دارد و باید بیش از این در این استان سرمایه گذاری کنیم.

وی با بیان اینکه پست ما در استان 6 خدمت ارائه خواهد داد، افزود: در حالی که پست قبلا زیان‌ده بود، در سال گذشته ضمن رسیدن به سوددهی، 36 درصد اضافه پرداخت داشتیم و پست بانک هم تلاش می‌کند در خدمت روستاها باشد و مناطق محروم از طریق خرده بانکداری و به عنوان بانک تخصصی ICT فعالیت کند.

وزیر ارتباطات و فاوری اطلاعات گفت: امروز 251 میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح می‌کنیم تا برای توسعه زیرساخت و رونق کسب و کار در این عرصه قدم بردایم و در تحقق اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران موفق باشیم.

وی با اشاره به ششمین سفر خود به تبریز از مهمان نوازی مدیران استانی تشکر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :