امام جمعه زرین‌شهر:
تابناک: امام جمعه زرین شهر گفت: مطالعه و کتاب‌خوانی در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است و از سوی پروردگار قرآن کریم به عنوان معجزه به پیامبر اکرم(ص)نازل شد.
کد خبر: ۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام قاسم باقریان در آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب فجر در مجتمع فرهنگی هنری فرزانگان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با بصیرت کامل و رهبری امام خمینی(ره) و همچنین خودشناسی و مقابله با تهاجم همه‌جانبه دشمنان پایه‌گذاری شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی باعث جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود، افزود: کتاب از دیرباز حافظ و احیاکننده تفکر، اندیشه‌های والا و بالا رفتن آگاهی و شناخت انسان بوده است که بر سلامت شخصیت افراد و چگونگی شکل‌گیری جامعه تأثیر بسزایی نیز داشته است.

امام‌جمعه زرین‌شهر با بیان اینکه مطالعه و کتاب‌خوانی در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است، عنوان کرد: اهمیت کتاب‌خوانی در اسلام به‌ اندازه‌ای است که از سوی پروردگار قرآن کریم به‌عنوان معجزه به پیامبر اکرم (ص) نازل شد و از اولین آیاتی که بر پیامبر(ص)نازل شد امر به خواندن و آموختن علم بوده است.

وی تصریح کرد: کتاب و کتاب‌خوانی در جهان امروز یکی از شاخص‌های توسعه به شمار می‌رود بنابراین برای حفظ و انتقال ذخایر فرهنگ غنی ایران اسلامی مانند پیروزی انقلاب اسلامی به نسل‌های آینده نیاز است کتاب‌های فاخر نوشته شود و در اختیار جوانان و نسل‌های آینده قرار گیرد.

حجت‌الاسلام باقریان اضافه کرد: نقش خانواده در ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بسیار مهم است چراکه اگر فرزندان ما از کودکی با کتاب آشنا شوند لذت مطالعه و افزایش معلومات را در آینده به ‌آسانی درک خواهند کرد.

در ادامه حسینعلی ناظم‌الرعایا شهردار شهر چمگردان با اشاره به اینکه کتاب‌خوانی از دیرباز مورد توجه مسئولین شهر چمگردان بوده است، گفت: همه ‌ساله در راستای گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر و بالا رفتن سطح فرهنگی مردم نمایشگاه کتاب به همت شهرداری چمگردان برگزار می‌شده و امسال نیز سعی شده است محصولات فرهنگی و نیز تجهیز کتابخانه‌های مدارس و منازل در این نمایشگاه عرضه شود.

وی افزود: در نمایشگاه کتاب فجر 600 عنوان کتاب با موضوعات مختلف اجتماعی، علمی، تاریخی، فرهنگی، مذهبی و کودک از انتشارات بین‌المللی جنگل ارائه ‌شده است و کتاب‌های موجود در این نمایشگاه با 20 درصد تخفیف به علاقه‌مندان کتاب عرضه می‌شود.

ناظم‌الرعایا بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های لازم در امر کتاب‌خوانی و ترویج فرهنگ مطالعه امیدواریم با برپایی نمایشگاه‌های متعدد در این راستا قدم‌های مؤثری برداریم.

آیین افتتاحیه نمایشگاه کتاب فجر و گل‌باران تمثال امام خمینی(ره)در مجتمع فرهنگی هنری فرزانگان شهر چمگردان با حضور امام‌جمعه زرین‌شهر، معاون فرماندار شهرستان لنجان، شهردار شهر چمگردان، فرهنگیان و دانش آموزان شهر چمگردان برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار