امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: مشکلات جامعه عشایری با برگزاری یک جشنواره حل شدنی نیست.
کد خبر: ۲۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۰ 14 May 2016

حجت‌الاسلام کریم قیاسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر بیله‌سوار اظهار کرد: زمانی مشکلات جامعه عشایری حل می‌شود که مسؤولان حضور مستمر و مداومی را در بین جامعه عشایری داشته باشند و خودشان این مشکلات را لمس کنند وگرنه با وعده دادن‌ها و جشنواره‌ها برگزار کردن‌ها مشکلی حل نخواهد شد.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: مشکلات جامعه عشایری با برگزاری یک جشنواره و انعکاس نامطلوب آن از طریق صدا و سیما حل شدنی نیست.

وی گفت: هر چند در تاریخ کوچ عشایری مغان در سال‌های اخیر توانسته است بخشی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های این جامعه پرتلاش راب ه عموم مردم بازگو کند اما انتظار می‌رود رسانه ملی بیشتر به مشکلات جامعه عشایری پرداخت کنند و از طرفی مسؤولان نیز به معنای واقعی به این ذخایر انقلاب توجه کرده و بها بدهند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار به فرارسیدن روز جوان و میلاد علی‌اکبر(ع) اشاره کرد و گفت: مشکلات جوانان به ویژه بیکاری آنها با وعده وعید مسؤولان قابل حل نیست و ضرورت دارد آستین بالا زده و در حل مشکل بیکاری جوانان ورود پیدا کنیم چرا که اگر مشکل بیکاری حل شود ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ها و دغدغه‌های حوزه جوانان رفع‌شدنی است.

قیاسی، الگوگیری از حضرت علی اکبر را در سیره و سلوک جوانان توصیه کرد و گفت: جوانان ما باید خود را به سجایای اخلاقی و رفتارهای شایسته و مناسب آراسته کنند تا در طریق حق و حقانیت گام بردارند.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه قضا در شهرستان که تنها به شکل عادی به مشکلات و فسادها و تباهی‌ها رسیدگی می‌کنند، ادامه داد: از جهت تامین امنیت با وجود سپاه مشکلی در کشور وجود ندارد اما از دستگاه قضا و دادگستری شهرستان انتظار می‌رود با احکام قضایی قاطع با متخلفان و افراد فرصت‌طلب برخورد کنند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار افزود: اگر در احکامی که از سوی دادگاه‌ها صادر می‌شود اهمال و یا کم‌کاری شود قطعا هیچ وقت امیدوار به ریشه‌کنی مشکلات و معضلات جامعه به ویژه آسیب‌های اجتماعی نخواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار