رئیس امور کتابخانه‌های شهرستان ابهر خبر داد
رئیس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر از ایجاد شرایط و امکانات لازم برای دسترسی آسان به کتاب در مناطق دوردست این شهرستان خبر داد و گفت: کتاب‌رسان سیار در ابهر راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۲۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶ 13 May 2016
عبدالحسین بختیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای دسترسی آسان به کتاب در شهرک‌های شهرستان ابهر و روستاهای دارای جمعیت کمتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت کتاب رسان سیار در این شهرستان راه‌‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به همکاری شهردار ابهر در راستای راه‌اندازی کتاب‌رسان سیار در این شهرستان گفت: با اختصاص یک دستگاه اتوبوس و تأمین کتاب توسط اداره امور کتابخانه‌ها نسبت به اجرای این کار اقدام شده که در حال حاضر کتاب رسان سیار آماده آغاز به کار است.

رئیس امور کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به احداث کتابخانه‌های روستایی در روستاهای دارای جمعیت بالاتر از یک هزار و 500 نفر جمعیت عنوان کرد: با احداث یک باب کتابخانه در روستای «فنوس آباد» همه کتابخانه‌های این شهرستان دارای کتابخانه هستند.

وی بابیان اینکه روستای «فنوس آباد» بیش از 3 هزار و 500 نفر جمعیت دارد، گفت: اقدامات لازم برای ایجاد کتابخانه در این روستا انجام شده است که تا پایان سال این روستا صاحب کتابخانه می‌شود.

این مسئول از برگزاری ششمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در شهرستان ابهر خبر داد و گفت: سه عنوان کتاب برای گروه‌های سنی مختلف برای این جشنواره انتخاب شده است.

بختیاری با اشاره به اینکه ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام رضا(ع) از جمله اهداف این جشنواره به شمار می‌رود، بیان کرد: جشنواره کتاب‌خوانی رضوی همه‌ساله به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(س) و همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

وی بابیان اینکه علاقه‌مندان شرکت در مسابقه کتاب‌خوانی می‌توانند تا تاریخ 20 تیرماه مهلت دارند، گفت: آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره همزمان با دهه کرامت 14 تا 24 مرداد‌ماه برگزار می‌شود.

بختیاری با اشاره به لزوم ترویج و اشاعه فرهنگ کتاب‌خوانی خاطرنشان کرد: به جز کتابخانه عمومی شهر ابهر، وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان از وضعیت مطلوبی برخوردار است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار