فرهنگسراي عطار نيشابوري همزمان با بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران فراخوان شركت در سومين جشنواره توليد كتاب‌هاي صوتي براي كودكان، نوجوانان و نابينايان را منتشر كرد.
کد خبر: ۲۲۴۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 04 May 2016
صادق كرميان مدير فرهنگي هنري منطقه 10 تهران و رييس فرهنگسراي عطار ترويج فرهنگ كتابخواني، معرفي كتاب‌هاي مناسب گروه كودك و نوجوان، ترويج فرهنگ مهرباني و نوع‌دوستي با توجه به داوطلب بودن شركت‌كنندگان در توليد كتاب براي كودكان نابينا را از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره عنوان كرد.

وي افزود: اهميت و توجه به قصه‌هاي شفاهي و گردآوري آنها و افزايش منابع كتابخانه صوتي كودكان و نوجوانان از ديگر اهداف برگزاري اين جشنواره است.

مدير فرهنگي هنري منطقه 10 تهران با بيان اينكه سومين جشنواره توليد كتاب‌هاي صوتي در سه بخش اصلي، جنبي و ويژه برگزار مي‌شود، گفت: بخش اصلي اين جشنواره شامل توليد كتاب صوتي از ميان هزار عنوان كتاب معرفي شده در تارنماي جشنواره است.

كرميان افزود: بخش جنبي جشنواره توليد كتاب‌هاي صوتي در حوزه قصص قرآني و ديني قصه ها، دفاع مقدس و افسانه‌هاي عاميانه و بخش ويژه با موضوع خانواده و تكريم زندگي برگزار خواهد شد.

وي گفت: علاقه‌مندان مي‌توانند با مراجعه به تارنماي جشنواره به نشاني اينترنتي www.ketabkhanimajazi.ir و با انتخاب يك يا چند كتاب از ميان كتاب‌هاي معرفي‌شده و بلند خواني آن در محيطي مناسب، فايل ضبط شده خود را با يكي از روش هاي معرفي شده در تارنماي دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

مدير فرهنگي هنري منطقه 10 افزود: علاقه‌مندان از 30 خردادماه به مدت 6 ماه فرصت دارند تا آثار خود را به دبيرخانه اين جشنواره ارسال كنند. 

فرهنگسراي عطار نيشابوري با همكاري اداره امور كتابخانه‌ها و ترويج فرهنگ كتاب‌خواني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران سومين جشنواره مجازي كتاب‌خواني را برگزار مي كند.

آيين اختتاميه اين جشنواره بهمن‌ماه سال جاري برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان براي دريافت اطلاعات بيشتر مي‌توانند به هفتمين فرهنگسراي كتاب تهران واقع در ورودي شهر آفتاب محل برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران و يا به دبيرخانه اين جشنواره واقع در ميدان بريانك، ابتداي خيابان خوش جنوبي، فرهنگسراي عطار نيشابوري، كتابخانه عمومي عطار نيشابوري مراجعه كنند.

*انتشار فراخوان شركت در پنجمين جشنواره مجازي كتاب‌خواني 
كرميان همچنين از انتشار فراخوان پنجمين جشنواره مجازي كتابخواني همزمان با بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران خبرداد و گفت: اين جشنواره با همكاري اداره امور كتابخانه‌ها و ترويج فرهنگ كتاب‌خواني سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران برگزار مي‌شود.

وي افزود: جشنواره مجازي كتاب‌خواني جشنواره سراسري كتاب‌خواني است كه از ميان رمان‌ها و داستان‌هاي مطرح ادبيات ايران و جهان به صورت اينترنتي برگزار مي‌شود. 

مدير فرهنگي هنري منطقه 10 ترويج فرهنگ كتاب‌خواني، افزايش سرانه مطالعه كشور، معرفي آثار ارزشمند ادبيات داستاني ايران و جهان، استفاده مفيد از فضاي مجازي حول موضوعات فرهنگي، هنري و كتاب‌خواني را از اهداف اين جشنواره عنوان كرد.

كرميان گفت: ترويج اهداف و ارزش‌هايي مانند تكريم زندگي، همدلي و مهرباني، صلح، دوستي و عشق، اهميت به نهاد خانواده، اهميت مشاركت و همبستگي اجتماعي از ديگر اهداف جشنواره مجازي كتاب‌خواني است.

وي با اشاره به اضافه شدن بخش هاي جنبي دفاع مقدس و خانواده و تكريم زندگي و چالش كتابخواني تابستاني ويژه كودكان و نوجوانان به پنجمين جشنواره مجازي كتاب‌خواني افزود: بخش چالش كتاب‌خواني تابستاني از ابتداي تابستان و ايام فراغت دانش‌آموزان آغاز به كار مي‌كند.

رئيس فرهنگسراي عطار گفت: علاقه مندان در رده هاي سني 3 تا 7 سال، 8 تا 15 سال و بالاتر از 16 سال براي شركت در اين جشنواره مي توانند به تارنماي جشنواره به نشاني اينترنتي www.ketabkhanimajazi.ir مراجعه كنند.

كرميان افزود: علاقه‌مندان مي‌توانند در ايام برگزاري بيست و نهمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران كتاب‌هاي مورد علاقه خود را تهيه كنند و پاسخنامه‌هاي خود را از 20 خرداد تا 15 شهريورماه سال جاري در دبيرخانه مجازي اين جشنواره بارگزاري كنند. 

وي گفت: آيين اختتاميه جشنواره مجازي كتابخواني 25 شهريورماه سال جاري برگزار خواهد شد.
علاقه‌مندان براي آگاهي بيشتر مي‌توانند به فرهنگسراي عطار نيشابوري مراجعه كنند.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار