رئیس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره فیلم و عكس ژیار در سال جاری گفت: جشنواره ژیار ماحصل تولیدات موفق فیلم‌سازان است.
کد خبر: ۲۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷ 13 April 2015

رئیس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان با اشاره به برگزاری نهمین جشنواره فیلم و عكس ژیار در سال جاری گفت: جشنواره ژیار ماحصل تولیدات موفق فیلم‌سازان است.

به گزارش حوزه سینما باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران؛ رئیس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كردستان در خصوص روند برگزاری نهمین جشنواره فیلم و عكس ژیار گفت: جشنواره فیلم و عكس ژیار در هشت دوره گذشته به‌صورت استانی برگزار شده و امسال نهمین دوره آن بعد از دو سال وقفه به‌صورت منطقه‌ای و با حضور پنج استان برگزار می‌شود.

سامان احمدی، با اشاره به دلایل تأخیر در برگزاری این جشنواره اظهار داشت: اجرای امور اداری و تشریفات برگزاری جشنواره در گستره‌ای فرا استانی و اخذ مجوز از سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی از مهم‌ترین دلایل وقفه برگزاری جشنواره ژیار بود.

وی ادامه داد: پس از انجام كارهای اجرایی خوشبختانه نهمین جشنواره فیلم و عكس ژیار با همكاری انجمن سینمای جوانان دفتر سنندج و حضور استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، كرمانشاه، ایلام و كردستان همزمان از 19 تا 21 اردیبهشت سال جاری در شهرستان بانه برگزار می‌شود.

رئیس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان درتوضیح دلایل انتخاب شهرستان بانه برای برگزاری این جشنواره گفت: رویكرد و خط‌مشی فرهنگی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان، تمركززدایی و اجرای برنامه‌های كلان فرهنگی در شهرهای مرزی و سایر شهرستان‌ها تعریف شده است و در همین راستا نهمین جشنواره فیلم و عكس ژیار در سال جاری به میزبانی شهرستان بانه برگزار می‌شود.

احمدی، همچنین به تمایز بانه با دیگر شهرهای استان در برگزاری جشنواره ژیار اذعان كرد: شهرستان بانه ثروت‌های بالقوه در عرصه سینما و عكس دارد و هنرمندان بزرگی چون رحیم ذبیحی، هیوا امین نژاد، اشكان احمدی و مرحوم طاها كریمی و بسیاری از فعالان این عرصه را در دل خود پرورده است كه در سطح ملی و بین‌المللی خوش درخشیده‌اند كه جا داشت با برگزاری جشنواره در این شهرستان این پتانسیل به جامعه بیشتر معرفی شود.

این مقام مسئول راه‌اندازی شهرك سینمایی در شهرستان بانه را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره ژیار برشمرد و افزود: كار مطالعات این شهرك سینمایی آغاز شده است و امیدواریم با راه‌اندازی این مركز سینمایی مكانی برای تولید آثار فاخر كشور با موضوع بومی و محلی فراهم می‌شود و نگاه صرف اقتصادی از شهرستان بانه نیز تغییر كند.

وی در پاسخ به این سؤال كه برگزاری این جشنواره چه تأثیری در تقویت بعد فرهنگی بانه می‌تواند داشته باشد، افزود: رویكرد و موضوع این دوره از جشنواره ژیار توسعه فرهنگ بومی و محلی مناطق كردنشین و منطقه غرب كشور است كه به حمدالله با استقبال خوب و چشمگیری كه فیلم‌سازان و عكاسان از جشنواره داشتند امیدواریم بخشی از فرهنگ بومی كشور و خرده‌فرهنگ‌های اقوام ایرانی در این دوره از جشنواره متجلی شود.

رئیس امور فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی كردستان در خصوص اینكه این جشنواره تا چه حد می‌تواند انتظارات فیلم‌سازان را برآورده كند، اظهار داشت: حضور چند روزه در جشنواره برای فیلم‌ساز مهم نیست و نفس برگزاری آن ارزیابی تولید مستمر آثار فیلم‌سازان و عكاسان استان و منطقه تحت پوشش و رقابت بین سرآمدان این عرصه در طول سال است و در واقع گلچین تولیدات یك‌ساله انجمن‌های سینمای جوانان منطقه غرب در سطح جشنواره ژیار عرضه می‌شود.

احمدی، در ادامه با اشاره به برنامه‌های این اداره كل در حوزه سینما و فیلم در سال 94 بیان كرد: قبل از اكران فیلم‌های بلند سینمایی در سطح چهار سینمای استان و تمامی مجتمع‌های فرهنگی هنری شهرستان‌های تابعه، بسته‌ای از آثار منتخب فیلم‌سازان با اولویت استان و سایر فیلم‌سازان ایران اسلامی، برای آشنایی آحاد جامعه با عرصه فیلم كوتاه پیش بینی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار