وی افزود: گسترش فضای سایبری کشور تبعاتی داشته به طوری که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند و خودشان در دفعات مختلف درباره این موضوع صحبت کردند.
کد خبر: ۲۲۲۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶ 01 May 2016
 تهیه کننده "کاربرانه" گفت: در برنامه سوال هایی که کاربران از ما می کنند و ما نمی توانیم آنها را در برنامه مطرح کنیم، در سایت برنامه بخشی تحت عنوان کاربرانه پلاس طراحی شده است که مخاطبان می توانند سوالات خود را مطرح کنند و در صورتی که این سوالات فراگیر باشد پاسخهای آن روی آنتن دریافت کنند.

مهدی سالم تهیه کننده برنامه "کاربرانه" درباره این برنامه گفت: فضای فعلی کشور با 20 سال پیش فرق کرده به طور مثال آن زمان کلماتی مانند هشتک شیر و لایک معنایی نداشت اما الان این بحث فراگیر شده و حدود 40 میلیون تلفن هوشمند درکشور داریم و هر روز بر پهنای باند اینترنت ما اضافه می شود.

 وی افزود: گسترش فضای سایبری کشور تبعاتی داشته به طوری که مقام معظم رهبری شورای عالی فضای مجازی را تشکیل دادند و خودشان در دفعات مختلف درباره این موضوع صحبت کردند.

 
سالم عنوان کرد: محمد سرافراز رئیس رسانه ملی هم به عنوان یکی از اعضای شورای عالی فضای مجازی از این موضوع مطلع و از برنامه "کاربرانه "حمایت کرده زیرا" کاربرانه "اولین برنامه ای است که به حوزه محتوایی و فرهنگ استفاده صحیح از فضای مجازی می پردازد البته باید بگویم در برنامه های دیگر صدا و سیما مانند "دور همی اشاراتی" به این موضوع شده اما "کاربرانه" به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می کند.
 
این تهیه کننده ادامه داد: برای افزایش سواد رسانه ای مخاطبان یک برنامه یک ساعته کافی نیست ما در آغاز این ماجرا هستیم به طوری که وزارت آموزش و پرورش یک طرح دستور در پایه دهم برای سواد رسانه ای دانش آموزان گذاشته است نهادهای مختلف هم در این زمینه کار می کنند در این میان برنامه "کاربرانه" هم به نوع خود می خواهد این کار را انجام دهد.
 
وی ادامه داد: هنگام ساخت برنامه "کاربرانه" به این موضوع فکر کردیم که با فعالان فضای مجازی به همان زبان صحبت کنیم ما علاوه بر پخش برنامه کاربرانه در شبکه یک وب سایتی هم برای برنامه داریم که برنامه های تکمیلی کاربرانه روی آن قرار می گیرد بحثی تحت عنوان کاربرانه پلاس داریم که مباحث اضافه تری که بعدها در فضای مجازی منتشرمی شود روی آن قرار می گیرد و علاقمندان می توانند ببینند زیرا با توجه به ملاحظاتی که در آنتن شبکه یک داریم این قسمت را در نظر گرفته ایم.
 
سالم تصریح کرد: سوالهایی که کاربران از ما دارند اما نمی توان آن را روی آنتن مطرح کرد در سایت برنامه تحت عنوان کاربرانه پلاس قرار می گیرد و آنها می توانند سوالات خود را مطرح کنند کارشناسان و مشاوران ما درحوزه های مختلف پاسخگو هستند در صورتی که این سوالات فراگیر باشد پاسخهای ان روی آنتن دریافت می شود.
 
سالم خاطر نشان کرد: در سایت ما به آدرس http://karbaraneh.ir تلگرام، اینستاگرام، آپارات و لنزور نیز حضور داریم ترجیح ما این بود که از پیام رسان های داخلی استفاده کنیم اما با توجه به فراگیر بودن این شبکه ها در آنها نیز هستیم در خاتمه باید بگویم تمام ویدئوهای کاربرانه روی سایت آپارات نیز قرار می گیرد.
برچسب ها: مجازی ، فضا ، کشور
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار