یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان هرمزگان همزمان با اولین روز از هفته ارتش و به مناسبت 29 فروردین در بلوار ساحلی بندرعباس رژه رفته و بخشی از ادوات و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.
کد خبر: ۲۱۳۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰ 17 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان هرمزگان همزمان با اولین روز از هفته ارتش و به مناسبت 29 فروردین در بلوار ساحلی بندرعباس رژه رفته و بخشی از ادوات و تجهیزات خود را به نمایش گذاشتند.
 
 نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان:
رمز اقتدار ارتش ایران حرکت در مسیر ولایت است

 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان گفت: رمز اقتدار و پیروزی‌های بی‌شمار ارتش جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف، مکتبی بودن، الهی بودن و حرکت در مسیر ولایت است.
 
آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی صبح امروز در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح استان هرمزگان به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: بار بزرگی از دفاع مقدس بر دوش ارتشیان دلاوری بود که با نثار خون پاک خود در راه عزت و شرف ایران اسلامی، برگ زرینی از اقتدار و عظمت را در تاریخ این سرزمین به یادگار نهادند.
 
وی اضافه کرد: بزرگ‌ترین خیانت به کشور و مردم را در نظام شاهنشاهی در تضعیف ارتش از ناحیه شاه شاهد بودیم؛ چرا که شاه با خوار کردن ارتش مسبب خوار شدن ملت ایران شده بود، اما ملت ایران با خیزش عمومی، هویت و اقتدار دیرینه خود را بازیافت و ارتش در کنار ملت قرار گرفت و دستاوردهای فراوانی رقم خورد.
 
امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: دو بازوی نیروهای مسلح کشورمان یعنی ارتش و سپاه با تقسیم هوشمندانه وظایف نظامی و دفاعی خود موفق شده‌اند در شرایط کنونی منطقه که همه کشورها در آتش جنگ می‌سوزند، ایران را به کانون ثبات و امنیت در منطقه تبدیل کنند.
 
نعیم‌آبادی اضافه کرد: اکنون ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی الهی، مکتبی و در اختیار مردم و مایه عزت نظام است و هر جا که قوای مسلح کشور به حمایت و همراهی مردم نیاز دارد، ملت با استواری و عظمت در حمایت از ارتش و سپاه ایستاده است.  وی در بخش دیگری از سخنان خود به تامین امنیت پایدار سواحل جنوبی کشورمان از سوی نیروهای مسلح اشاره کرد و افزود: با وجود حضور گسترده بیگانگان در آبهای خلیج فارس و دریای عمان اما اقتدار ایران و امنیت مرزنشینان با تمام قدرت حفظ شده است که این امر را مدیون رشادت فرزندان ملت در نیروهای مسلح هستیم.
 
نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان یاد و خاطره امام راحل را گرامیداشت و نامگذاری 29 فروردین‌ماه به نام روز ارتش را اقدامی هوشمندانه و دوراندیشانه از سوی معمار کبیر انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: عزتی که با اهدای خون‌های پاک به سختی به دست آمده است را باید در همه زمان‌ها صیانت کرد.
 
نعیم‌آبادی روز 29 فروردین‌ماه را یادآور عزت و اقتدار ارتش و هویت تازه ارتش در بعد از انقلاب اسلامی دانست و افزود:‌ تضعیف ارتش تضعیف اسلام است و باید با همه توان پشتوانه‌ای برای نیروهای مسلح باشیم.  وی گفت: امروز از کسی ترس نداریم چون مردمی مقاوم و ارتشی عزتمند داریم و اگر می‌خواهیم اقتصاد مقاومتی را دنبال کنیم باید ارتشی قوی داشته باشیم.
 
 فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش:
ارتش دوشادوش قوای کشور آماده اجرای فرمان رهبری است

 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: ارتش دوشادوش قوای کشور آماده اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب است.
 
 امیر دریادار حسین آزاد صبح امروز در مراسم رژه یگان‌های نمونه نیروهای مسلح در استان هرمزگان اظهار کرد: توطئه‌های استکبار در زمان رژیم شاه به دنبال انحلال ارتش بود، اما امام خمینی‌(ره) بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه‌ ویژه‌ای به نقش ارتش در اقتدار و سربلندی کشور نشان دادند و نامگذاری 29 فروردین‌ماه فرصتی برای تجلیل از رشادت‌ها و مجاهدت‌های فرزندان غیور ملت ایران در ارتش جمهوری اسلامی ایران است.
 
وی توانمندی‌ها و قابلیت‌های ارتش را غیرقابل قیاس با گذشته دانست و افزود:‌ خودکفایی در زمینه‌های مختلف، بومی شدن دانش نبرد و مقابله با تهدیدات و شناسایی دقیق نقاط ضعف و قدرت دشمنان موجب شده است تا ارتش آماده حفاظت از کشور و مردم در هر شرایطی باشد.
 
فرمانده منطقه یکم دریایی ارتش تصریح کرد: تقویت اعتقادات دینی در میان ارتشیان سربلند، پیگیری شبانه‌روزی برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و تجهیز یگان‌های مختلف با سلاح‌ها و ادوات مورد نیاز رویکرد جدی ارتش در سال‌های اخیر بوده که به خوبی جلوه‌ای مقتدرانه از توان نیروهای مسلح را به نمایش گذاشته است.
 
آزاد خاطرنشان کرد: ارتش دوشادوش با سایر قوای کشور به عنوان بازوی ولایت آماده دفاع از کیان کشور است.
 
وی تاکید کرد: نیروی دریایی امروز در خطوط ساحلی و در هرمزگان به منظور توسعه مدنیت و ارتقای سطح زندگی اجتماعی به فرمان مقام معظم رهبری در مناطق کم‌جمعیت و کمتر توسعه یافته حضور پیدا کرده و ضمن تأمین امنیت مرزهای زمینی و سواحل نقش مستقیمی را نیز در این زمینه بر عهده گرفته است.
 
پس از پایان سخنان امیر دریادار آزاد و آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان،‌ یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در استان به همراه ادوات و تجهیزات خود از مقابل جایگاه رژه رفتند.
 
 
 
منبع:‌ فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار