قائم مقام کمیته امداد فارس گفت: در طول سال ۹ میلیارد تومان صرف امور مختلف فرزندان مددجویان کمیته امداد فارس از جمله کانون های فرهنگی، خوابگاه ها، مشاوره، امور تحصیلی و... می شود.
کد خبر: ۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۹ 01 February 2015
قائم مقام کمیته امداد فارس گفت: در طول سال ۹ میلیارد تومان صرف امور مختلف فرزندان مددجویان کمیته امداد فارس از جمله کانون های فرهنگی، خوابگاه ها، مشاوره، امور تحصیلی و... می شود.

کیوان نیازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برای پیشرفت خانواده ها تحت پوشش امور مختلفی در مباحث اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دنبال می شود که بر بخش فرهنگی تاکیدات ویژه ای وجود دارد، گفت: در رابطه با بحث فرهنگی خدمات ارزنده ای به فرزندان مددجویان تحت پوشش انجام می شود که اردوها و کانون های فرهنگی از جمله آن ها هستند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ کانون فرهنگی به شکل دائم و ۱۲ کانون فرهنگی به شکل غیر دائم در فارس برای ارائه سرویس به فرزندان مددجویان فعالیت می کنند که در کنار آن، اموری نیز برای استفاده سایر اعضای خانواده مددجو نیز وجود دارد که مثلا مادر خانواده می تواند در این کانون ها از آموزش های فنی و حرفه ای استفاده کند.

قائم مقام کمیته امداد فارس با اشاره به اینکه کلاس های تقویتی درسی، آموزش صنایع درسی و فعالیت های ورزشی و ... از جمله مواردی هستند که در این کانون ها انجام می شوند، ابراز داشت: یکی از برگ های برنده کمیته امداد در بحث اشتغال و خودکفایی همین فرزندان مددجویان هستند که فراگیری صنایع دستی مختلف، و دریافت گواهی آن از فنی حرفه ای، وام مشاغل خانگی را دریافت کرده ومشغول به کار می شوند.

نیازی با اشاره به اینکه دو کانون فرهنگی در شیراز فعالیت می کنند، گفت: کانون های فرهنگی شیراز در سطح کشور رتبه اول را دارا هستند و از کانون های فعال محسوب می شوند.

وی اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۱ هزار و ۸۶۰ نفر در ۳۰ شهرستان استان از فعالیت های کانون ها فرهنگی کمیته امداد استفاده کرده اند.

قائم مقام کمیته امداد فارس اظهار داشت: کانون های فرهنگی کمیته امداد تنها مختص مددجویان این نهاد نیست بلکه افراد دیگری نیز که تحت پوشش این نهاد قرار ندارند ولی از مشکلاتی برخوردار هستند می توانند مراجعه کنند و از خدمات این کانون ها بهره مند شوند.

نیازی با بیان اینکه سیاست کمیته امداد برای کانون های فرهنگی این است که هر کدام از شهرستان های استان یک کانون وجود داشته باشند، عنوان کرد: به مرور زمان کانون های فرهنگی در سایر شهرستان های استان راه اندازی می شوند چنانچه در حال حاضر کانون های فرهنگی جدیدی به زودی افتتاح یا کلنگ زنی می شوند.

وی افزود: کمیته امداد سالانه بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ میلیون تومان برای کانون های فرهنگی خود هزینه می کند.

قائم مقام کمیته امداد با اشاره به اردوهای فرهنگی که توسط نهاد برای فرزندان مددجویان دنبال می شود، گفت: در سال جاری شش هزار و ۵۰۰ نفر از فرزندان مددجویان فارس به این اردوها اعزام شده اند و در عوض دو هزار و ۲۰۰ نفر از دیگر استان ها به فارس سفر کرده اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار