بازرس عالی عملکرد ستاد مرکزی خدمات سفر کشور گفت: در سال گذشته ۸ میلیارد دلار سرمایه به اقتصاد کشور از محل ورود گردشگران خارجی وارد شد.
کد خبر: ۲۰۲۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵ 26 March 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، محسن رنجبر بعد از ظهر امروز در بازدید از ستاد مرکزی خدمات سفر استان اردبیل در محل نگارخانه خطایی اردبیل اظهار داشت: توسعه و رونق صنعت گردشگری زمینه‌ساز تولید ثروت و درآمدزایی و در نتیجه توسعه منطقه می‌شود و این امر باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ورود 8 میلیارد دلار سرمایه به اقتصاد کشور از محل ورود گردشگران خارجی به ایران در سال 94 تصریح کرد: امسال نیز تلاش و جدیت و سیاست اصلی بر توسعه گردشگری خارجی در سطح کشور است.

بازرس عالی عملکرد ستاد مرکزی خدمات سفر کشور با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی بیان کرد: در این سیاست بر افزایش 5 برابری گردشگران و مسافران خارجی تاکید شده که برای دستیابی به این مهم باید برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود که البته با توجه به این امر میزان گردشگران خارجی ورودی به کشور در حال افزایش است.

رنجبر در مورد جاذبه‌های متعدد گردشگری استان اردبیل گفت: بهره‌برداری مناسب و بهنیه از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بالا در شهرهای مختلف همچون سرعین با داشتن ظرفیت‌های بالای جذب گردشگران داخلی و خارجی می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی استان اردبیل شود.

وی افزود: باید با ساماندهی جذب گردشگران و خارج کردن استان اردبیل از گردشگری فصلی با توجه به ظرفیت‌های متعدد آن در زمینه رونق و توسعه گردشگری و اقتصادی اردبیل گام‌های اساسی برداشته شود چرا که استان اردبیل جزو 6 استان برتر کشور در منطقه‌بندی استان‌های کشور از نظر مقاصد سفر گردشگران بوده و می‌تواند به قطب مهم گردشگری کشور تبدیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار