مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: در حال حاضر، بیش از 15 هزار خانوار، خانواده‌های عشایر استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۹۴۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۵ 08 March 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، قادر هنرمند عصر امروز در جلسه‌ شورای عشایر استان اردبیل اظهار کرد: این تعداد خانوار در قالب بیش از 80 هزار نفر هستند که در اقصی نقاط استان با ییلاق و قشلاق خود همواره در حال کوچ هستند.

وی با اشاره به اینکه این تعداد خانواده، شش درصد از جمعیت خانواری استان را به خود اختصاص داده‌اند، گفت: در واقع 6/5 درصد از عشایر کل کشور در استان زندگی می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل با اعلام اینکه عشایر استان دارای رتبه‌های دوم کشوری در زمینه‌ تولید شیر، دوم کشوری در زمینه‌ سطح کشت دیمی، سوم کشوری در زمینه‌ تولید پشم، چهارم کشوری در زمینه‌ مراتع، هفتم کشوری در زمینه‌ سطح کشت زراعت آبی، هفتم کشوری در زمینه‌ تولید گوشت قرمز و هشتم کشوری در زمینه‌ دامپروری هستند، تصریح کرد: در راستای جلوگیری از مهاجرت و همچنین ارتقاء سطح شغلی و تضمینی عشایر نیازمند همکاری و همیاری تمامی مسئولان و مردم استان هستیم.

هنرمند با بیان اینکه متاسفانه تنها 55 درصد از عشایر استان از آب شرب سالم بهره‌مند هستند، خواستار همت همگانی برای رفع صد در صدی این مشکل شد.

وی ضمن قدردانی از شرکت نیروی برق استان، افزود: تاکنون 98 درصد از خانواده‌های عشایری از امکانات برق بهره‌مند شده‌اند که از سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در جهت رفع همه‌ مشکلات عشایر درخواست مساعدت داریم.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل اجرای سه پروژه‌‌ شاخص در امور عشایری را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان برشمرد و اظهار کرد: پمپاژ آب‌رسانی آج اشمه، پمپاژ آب‌رسانی دشت فتحعلی و پمپاژ آب‌رسانی دشت قلی‌بیگلو از جمله اقداماتی است که در جهت رفاه هر چه بیشتر این قشر صورت گرفته است.

هنرمند به انعقاد 70 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر، سازمان آموزش و پرورش، سازمان فنی و حرفه‌ای و... هر کدام در حیطه‌ کاری خود این سازمان را در جهت ارائه‌ خدمات هر چه بهتر به کوچندگان یاری می‌کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار