در مراسم درختکاری عنوان شد:
آیت الله مکارم شیرازی در مراسم درختکاری گفت: متأسفانه اخباری به ما می‌رسد که عده‌ای سودجو و مجرم جنگل‌ها را تخریب و درخت‌ها را قطع می‌کنند، در حالی که مردم نیاز به فضای سبز و تنفس دارند.
کد خبر: ۱۹۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 08 March 2016
به گزارش تابناک قم، این مرجع تقلید صبح امروز در حیاط مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم نهالی را با حضور رئیس شورای شهر و شهردار قم غرس کرد.

وی در این مراسم گفت: سنت درختکاری، از سنت‌های برگرفته از اسلام است که در روایات، حسنات و فضائل بسیاری برای آن بیان شده است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: خوشحالیم که این سنت الهی در نظام جمهوری اسلامی ایران همه ساله احیا می‌شود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد: باید کمبود درخت در کشور جبران شده و درخت‌ها به اندازه کافی کاشته شود.

این استاد خارج فقه حوزه با اشاره به این‌که «قم از نظر استانداردهای فضای سبز عقب است» خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهردار قم باید با همت مضاعف، عقب ماندگی‌ها را جبران و این شهر را همانند اصفهان، سرسبز و آباد بسازند.

وی بیان کرد: ما امروز در دورانی قرار داریم که عوامل آلاینده بسیاری وجود داشته و باید به همان نسبت عوامل تصفیه هوا زیاد شود.

این مرجع تقلید اظهار کرد: انسان با تنفس زنده است و نیاز به هوای سالم دارد؛ پس باید با کاشتن درخت به خود و نسل‌های آینده خدمت کنیم.

سالانه ۳ متر به سرانه فضای سبز قم افزوده می‌شود

در این مراسم همچنین سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با بیان اینکه سرانه فضای سبز ۱۷ متر است در حالی که مطابق استانداردها باید ۲۵ متر باشد، افزود: سرانه فضای سبز در مرکز شهر قم چهار متر است در حالی که باید ۱۲ متر مربع باشد.

وی با اشاره به ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر قم از جمله بخش جعفریه، گفت: تلاش می‌کنیم هر سال سه متر سرانه فضای سبز را در شهر قم افزایش دهیم تا بتوان به نقطه مطلوب نزدیک شد.

شهردار قم عنوان کرد: مشکل اصلی در درختکاری و جنگل کاری اطراف شهر تأمین آب است که توافقاتی در این خصوص انجام گرفته است.

وی در ادامه افزود: اگر بتوانیم سالی ۳۰۰ هکتار را زیر کشت درختان مناسب با اقلیم این شهر ببریم معضل کمبود سرانه فضای سبز به مرور حل خواهد شد.

سقائیان نژاد گفت: افزایش سرانه فضای سبز در شهر قم نیازمند تعامل میان دستگاه‌های مختلف است که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراز تاسف آیت‌الله مکارم‌ از قطع درختان توسط عده‌ای سودجو

ابراز تاسف آیت‌الله مکارم‌ از قطع درختان توسط عده‌ای سودجو

ابراز تاسف آیت‌الله مکارم‌ از قطع درختان توسط عده‌ای سودجو

ابراز تاسف آیت‌الله مکارم‌ از قطع درختان توسط عده‌ای سودجو
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار