مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، گفت: وسعت بیابان های این استان طی سال های اخیر بیش از ۱۲ برابر شده است.
کد خبر: ۱۹۳۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳ 06 March 2016
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، گفت: وسعت بیابان های این استان طی سال های اخیر بیش از ۱۲ برابر شده است.

به گزارش تابناک ایلام "رضا احمدی" صبح امروز (۱۶ اسفند) در خصوص این خبر اظهار کردوسعت اراضی بیابانی استان ایلام روزگاری تنها ۱۰ هزار هکتار بود که اکنون گستره اراضی بیابانی استان به علت تعرض به طبیعت به ۱۲۴ هزار هکتار افزایش یافته است و این بیابان ها زندگی روستاییان را تهدید کرده و موجب کوچ اجباری آنها به شهر ها و دیگر مناطق شده است.

 

وی، افزود:‌ تغییرات اقلیمی، بیابان زایی و کمبود منابع آب شیرین دنیای امروز را با چالش های زیادی مواجه ساخته است و موجب به هم ریختن مولفه های اقتصادی، سیاسی و ... در جهان شده است.

 

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، یادآور شد: همه تخریب اراضی ملی و طبیعی را باید جدی بگیرند، این وظیفه یک نهاد یا دستگاه دولتی نیست و باید از قطع یک نهال یا تخریب بخش بسیار کوچکی از طبیعت به علت پیامدهای منفی آن مثل هجوم ریز گردها، آلودگی یا کمبود منابع آب، فرسایش خاک، و... بترسیم.

 

احمدی، تاکید کرد: جنگل های استان ایلام پیشانی جنگل های کشور هستند و به نوعی حفاظت از جنگل های بخش های داخلی کشور منوط به حفظ، احیا و توسعه جنگل های استان است و برعکس نابودی و تخریب جنگل های استان تخریب جنگل های داخلی کشور را تسریع می بخشد.

 

احمدی با اعلام اینکه با کمک نیروی انتظامی هفت هزار و ۵۰۰ پرونده در محاکم قضایی بر علیه زمین خواری و متجاوزان به حریم طبیعت تشکیل شده است، گفت: با همکاری مراجع قضایی و هوشیاری یگان حفاظت عرصه بر متجاوزان و متخلفان اراضی ملی استان تنگ شده است./م




منبع:شبستان


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار