به گزارش فارس، صدیف بدری اظهار کرد: ما امسال با توجه به کاهش نسبی قیمت قیر از همان اوایل سال تلاش می‌کنیم تا با ذخیره‌سازی مناسب کارخانه آسفالت‌مان را فعال کنیم تا با مساعد شدن شرایط جوی بحث آسفالت‌‌ریزی و لکه‌گیری در معابر و کوچه‌ها آغاز شود و امسال پیش‌بینی ‌می‌کنیم بیش از ۲۷۰ هزار تن آسفالت تولید و در خیابان‌ها، معابر و کوچه‌های مختلف توزیع کنیم.

وی تولید آسفالت را استاندارد با مصالح مناسب و قیر کافی اعلام کرد و گفت: یکی دیگر از اولویت‌هایی که امسال شهرداری تلاش می‌کند تا با همکاری سایر دستگاه‌ها انجام دهد سامان دادن به حفاری‌ها و جلوگیری از وضعیت نامناسبی است که در این زمینه به وجود آمده است.

شهردار اردبیل توجه به مدیریت جامع شهری را در این زمینه یادآور شد و افزود: با توجه به کمبود فضاهای تفریحی، بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها شهرداری از چند سال پیش توسعه سالانه بیش از ۲۰ هکتار فضای سبز را مدنظر قرار داده به طوری که امسال نیز در دو مرحله بیش از ۴۰ هکتار توسعه فضای سبز، بوستان‌ها و پارک‌های محله‌ای اتفاق می‌افتد.

بدری پایین بودن سرانه درآمد شهرداری را یکی دیگر از مشکلات و معضلات اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از درآمدها ناشی از هزینه عوارض و ساخت و سازها را بیمه تامین اجتماعی به جیب می‌زند و بالا بودن این هزینه‌ها مانع از رونق ساخت و ساز شده است امیدواریم با کاهش و حتی حذف عوارض بیمه‌ای تامین اجتماعی رونق ساخت و سازها را در سال جدید شاهد باشیم.

این مسئول اهتمام جدی به تصویب لایحه درآمد پایدار برای شهرداری‌ها و پرداخت سهم شهرداری از عوارض و همچنین بحث مالیاتی یادآور شد و بیان کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت استان اردبیل در شهر اردبیل متمرکز شده باید کمک‌های دولتی که محدود و ناچیز است به صورت ویژه و در یک مدیریت مناسب و عادلانه به شهر اردبیل اختصاص پیدا کند.

شهردار اردبیل ضرورت توسعه ساماندهی رودخانه بالیقلو و تکمیل آن را یادآور شد و ادامه داد: در دو فاز جدید تکمیل این پروژه به پیمانکاران سپرده شده است.

بدری در پایان سخنان خود یادآور شد: با توجه به محدودیت اعتبار و درآمد به شدت از بحث سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنیم به طوری که در حال حاضر ۶۸۰ میلیارد ریال پروژه سرمایه‌گذاری به صورت مشترک با همکاری شهرداری و سرمایه‌گذاران در حال اجرا است که قطعا در این زمینه هدف‌گذاری‌های مشخص و مناسب در سال جدید مدنظر و مورد توجه است.