رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر تهران، با اشاره به وجود ناامنی تثبیت شده در اراضی پارک ۱۸۰ هکتاری منطقه ۱۹ خواستار چاره‌جویی برای این معضل توسط ریاست ستاد کل نیروهای مسلح شد.
کد خبر: ۱۹۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 01 March 2016
پرویز سروری در جریان یکصد و چهل و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه مهمترین دغدغه شهروندان منطقه ۱۹ امنیت است، اظهار کرد: دو نوع امنیت پایدار و شناور وجود دارد اما ناامنی تثبیت شده بدترین نوع ناامنی است.

وی با بیان اینکه شهروندان منطقه ۱۹ وجود افراد مسلح و خطرناک را در پارک ۱۸۰ هکتاری از مشکلات جدی خود عنوان می‌کنند، افزود: با این حال تناسبی میان کلانتری‌های موجود و نیازهای منطقه ۱۹ وجود ندارد و باید برای امنیت آن فکر اساسی شود.

محمد حقانی رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران نیز با انتقاد از تخریب راه آسفالت در پارک ۱۸۰ هکتاری، گفت: مشخص نیست چه کسی به بهانه احداث پارک این راه را تخریب کرده و اکنون منطقه ۱۹ باید برای آسفالت مجدد آن و جلوگیری از تجدید ناامنی هزینه کند.

وی همچنین خواستار حل معضل منطقه خلازیر شد و گفت: خلازیر دقیقاً در مجاورت بافت مسکونی منطقه ۱۹ است و با این حال آلودگی‌های صوتی و زیست محیطی و ناهنجاری‌های اجتماعی زیادی دارد که به منطقه مسکونی نیز سرایت می‌کند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به جلسات متعدد کمیته محیط زیست برای پیگیری این موضوع، اظهار کرد: وضعیت خلازیر در طول ۱۰ سال اخیر اینگونه شده است و اکنون کسی جرأت پا گذاشتن به این منطقه را ندارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این رابطه خاطرنشان کرد: مرتضی‌گرد نیز به وضعیتی مشابه خلازیر دچار شده است.

در ادامه علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران خواستار حل معضل کوره‌پزخانه‌های رها شده در این منطقه شد و گفت: این نقاط به محل تجمع کارتن خواب‌ها تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری در سال ۹۴ از برنامه عدول کرد و اعتبارات ردیف‌های دیگر را برای خرید ساختمان‌هایی موسوم به خانه‌های بهاران هزینه کرد، گفت: این اقدام تخلف محض بود هرچند که در پایان سال آن را در اصلاحیه بودجه به شورا ارائه کرد اما شورا می‌توانست از تصویب آن جلوگیری کند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران یادآور شد: در سال آینده برای هر یک از مناطق ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث خانه‌های بهاران و رسیدگی به معضل کارتن خواب‌ها پیش بینی شده است.

وی وجود پاساژ توحید در بخشی از منطقه ۱۹ را از دیگر مشکلات اهالی دانست و گفت: این پاساژ سال‌هاست که وسط خیابان مانده و شهرداری باید برای تملک آن فکری کند.

دبیر درباره بیمارستان هسته‌ای بوستان ولایت، خاطرنشان کرد: به صراحت اعلام می‌کنم شهرداری حق ندارد آجری روی آجر بگذارد مگر اینکه شورا در جریان جزئیات طرح باغ‌شهر ولایت قرار بگیرد کما اینکه در سال آینده ۴۰ میلیارد تومان بودجه برای این باغ‌شهر پیش بینی شده است.

وی درباره خلازیر نیز توضیح داد: حدود ۲۴ سال از تشکیل خلازیر می‌گذرد و اگرچه شب‌ها این منطقه به تهدید تبدیل می‌شود اما در ساعات روز یک فرصت است که ۲۰ هزار شغل ایجاد کرده‌اند. مسئله خلازیر پیچیده تر از آن است که بتوان به سادگی برای آن نسخه پیچید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از افزایش اعتبارات شهرداری منطقه ۱۹ در سال ۹۵ خبر داد و گفت: رشد اعتبارات این منطقه بیش از ۱۰۰ درصد است.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در پاسخ به اظهارات دبیر درباره بیمارستان هسته‌ای، تأکید کرد: طرح این بیمارستان قطعاً باید به شورا ارائه شود.

احمد حکیمی پور دیگر عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران خواستار کاربردی شدن گزارش‌های ارائه شده توسط شورایاران در صحن علنی شد و گفت: سوال اینجاست که آیا موارد عنوان شده باید حل شود یا خیر. اینکه تنها مواردی مطرح شود و پیگیری اعضای شورا اصطلاحاً فرمالیته باشد رویه درستی نیست.

وی درباره بودجه پیش بینی شده برای منطقه ۱۹ نیز اینطور اظهار نظر کرد: در حال حاضر بودجه معاونت فرهنگی و اجتماعی یک منطقه از شهرداری معادل کل بودجه منطقه ۱۹ است. درحالیکه قرار بود شورای شهر این مسئله را حل کند و فاصله میان مناطق را کاهش دهیم. با این حال هنوز هم عدم تعادل در توزیع اعتبارات میان مناطق وجود دارد و حتی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران نیز با اشاره به ابعاد فرامنطقه‌ای مشکلات ذکر شده اظهار کرد: یکی از این مشکلات رها شدن پارک ۱۸۰ هکتاری است اما چرا باید کاری کنیم که پروژه‌های ما در تهران، خاورمیانه و نظایر آن اول باشد و با این حال در برآوردن نیازهای اولیه منطقه ۱۹ درمانده باشیم.

وی با تأکید براینکه اقدامات شهرداری باید سرانه‌های منطقه ۱۹ را بهبود ببخشد گفت: اغلب مسائل عنوان شده قابل حل و فصل است و اعتبار زیادی برای آن لازم نیست.
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران همچنین با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از این منطقه تأکید کرد: امنیت دغدغه عمومی ساکنان منطقه ۱۹ است.

احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران یکی دیگر از کسانی بود که پس از استماع گزارش شورایاری منطقه ۱۹ اظهار نظر کرد و گفت: برای اجرای پروژه‌های کلانی همچون شهر آفتاب و پارک ۱۸۰ هکتاری باید بودجه و اعتبارات کافی در خارج از منطقه ۱۹ تأمین و به این پروژه‌ها تزریق شود چرا که این طرح‌ها ابعاد ملی دارند و نباید آن را به حساب منطقه ۱۹ بگذاریم. 
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار