نماینده ولی فقیه در بسیج:
مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اینکه بسیج نباید کار حزبی و سیاسی بکند، گفت: بسیج مدافع هیچ یک از سلایق سیاسی موجود در کشور نیست.
کد خبر: ۱۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲ 01 March 2016
به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا تویسرکانی در جلسه مجمع عالی بسیج قم در سالن شهید اخلاقی سپاه علی بن ابیطالب (ع) این استان، اظهار داشت: وظیفه اصلی بسیج دفاع از انقلاب اسلامی، آرمان ها و ارزش های آن است. 

وی با بیان اینکه دیگران باید با بسیج همسو شوند، تصریح کرد: محور وحدت ولایت است و بازوی ولایت نیز بسیج است. 

وی یا اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر تلاش دشمنان برای دو قطبی کردن نظام سیاسی کشور، تصریح کرد: همان گونه که معظم له نیز فرمودند فارغ از بحث اصلاح طلب و اصولگرا دو قطبی واقعی آن است که یک طرف آن جریان انقلابی و در مقابل آن جریان ضد انقلاب قرار دارد. 

تویسرکانی تصریح کرد: بسیج باید انقلاب را در کشور نهادینه و زمینه رشد و پیشرفت آن را فراهم بکند. 

وی با بیان اینکه بسیج به سلایق مختلف سیاسی احترام می گذارد، تصریح کرد: ممکن است یک سلیقه سیاسی مورد پسند بسیج نباشد، ولی قرار نیست ما هر سلیقه ای را نمی پسندیم کسانی که به این سلیقه گرایش و تمایل دارند را در گودال کفر، نفاق، شرک و تباهی بیاندازیم. 

وی با تاکید بر اهتمام جدی بسیج برای جذب حداکثری، تصریح کرد: جذب حداکثری یعنی اینکه دایره بسیج به گونه ای نباشد که فقط یک گرایش سیاسی خاص در آن حضور داشته باشد، ولی هر کس که با ولایت نزدیکتر است، و به او محبت بیشتری دارد، با گفتمان بسیج نزدیکی بیشتری دارد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت مجمع عالی بسیج استان ها، تصریح کرد: این مجمع باید آسیب ها و تهدیدهای موجود در هر استان را شناسایی و سپس برای مبارزه با آنها طرح ها و برنامه های متناسب با وضعیت و شرایط آن استان طراحی کند. 

تویسرکانی با بیان اینکه شرایط استان های مختلف با یکدیگر متفاوت است، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده، پنج تهدید نخست قم با پنج تهدید استان سیستان و بلوچستان زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد. 

وی افزود: به هیچ وجه امکان ندارد یک برنامه ثابت در تهران طراحی و سپس برای اجرا به تمام استان ها ابلاغ شود، لذا نگاه سنتی به بسیج را نباید از بین ببریم. 

تویسرکانی با بیان اینکه اساس نیروی مقاومت بسیج را پایگاه های محلات و مساجد تشکیل می دهند، تصریح کرد: هر حرکت، برنامه و ساختاری که بسیج محلات را تضعیف کند، جفای بزرگی در حق بسیج محسوب می شود.
 
این نماینده ولی فقیه با اذعان به اینکه بسیج اقشار موجب تضعیف بسیج محلات می شود، تصریح کرد: بسیج اقشار باید از بسیج محلات بهره ببرد لذا مجمع عالی بسیج هر استان مسئولیت سنگینی را در این خصوص دارد و فرمانده سپاه استان ها نیز باید بسیج را تحویل مجمع دهند. 

نماینده ولی فقیه در بسیج کشور با تاکید بر نیاز مبرم بسیج به تحول ساختاری و همچنین پیش بینی و تدارک برنامه های منسجم و قوی تر، افزود: مجمع عالی بسیج استان ها باید از حالت تشریفاتی خارج شود، لذا ساختار موجود حاکم بر بسیج این نهاد را نا کار آمد کرده، اما باید بسیج در سراسر کشور حضور تاثیر گذار داشته باشد چرا که هر کجا که بسیج نباشد، آنجا فاسد می شود. 

جلسات مجمع عالی بسیج هر از چند گاهی با حضور فرماندهان، مدیران، فرهیختگان و نخبگان با هدف بحث و بررسی پیرامون مسائل گوناگون اجتماعی، سیاسی و فرهنگی روز برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار