در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به فارس
آنتن های بی تی اس تلفن همراه بی ضررند/پهنای باند فارس 3 برابر و طرفیت اینترنت کشور 3 و نیم برابر شده است//برخی در داخل از برجام راضی نیستند/دولت به جای مسائل سیاسی به معیشت مردم می پردازد/بهره برداری از طرح های اینترنت پرسرعت در فارس/920 روستای فارس اینترنت پرسرعت دارند
کد خبر: ۱۷۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱ 03 February 2016
به گزارش تابناک فارس:دیروز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با سفر به فارس چند طرح ارتباطی را افتتاح کرد و همچنین در جلسه شورای اداری استان شرکت و سخنرانی کرد.

برخی در داخل از برجام راضی نیستند/دولت به جای مسائل سیاسی به معیشت مردم می پردازد
وی به قراردادهایی که در سفر به فرانسه و ایتالیا با حضور رئیس جمهور دولت تدبیر و امید امضا شد، اشاره کرد و افزود: در این قراردادها انتقال تکنولوژی مد نظر قرار گرفت.
وزیر ارتباطات در ادامه افزود: ما به شرطی به کشورهای اروپایی بازار می دهیم که آنها نیز به محصولات ما، بازار دهند
واعظی اظهار کرد: شرایط امروز یک فرصت جدید را برای ایران بوجود آورده است و تا دیروز برجام بر روی کاغذ بود اما سفر رئیس جمهور به اروپا برجام را اجرایی کرد و به همین دلیل سایر کشور ها نیز به دنبال دعوت از رئیس جمهور ایران هستند.
واعظی تصریح کرد:‌ متاسفانه در کشور، گروه هایی هستند که از این موفقیت، ابراز خوشحالی نمی کنند و لذا همه ما مسئولیت داریم که تلاش ها و عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانیم.
به گفته وی، رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت دولت است و از همین‌ رو دولت مسائل سیاسی و جناحی را کنار گذاشته و تنها به فکر حل مشکلات است.

آنتن های بی تی اس تلفن همراه بی ضررند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتقاد از باور غلطی که در ذهن مردم در زمینه تاثیرات منفی آنتن‌های بی‌تی‌اس ایجاد شده است، گفت: کشورهای اروپایی و غربی به موضوع سلامت مردم بسیار اهمیت می‌دهند و این در حالی است که تکنولوژی مورد استفاده در کشور ما و نظارت‌های انجام شده در ایران برابر مقرارت و استانداردهای بین‌المللی است. اگر این تکنولوژی زیانی داشته باشد، اولین کسی که ورود می‌کند ما هستیم.

پهنای باند فارس 3 برابر و طرفیت اینترنت کشور 3 و نیم برابر شده است
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور گفت: پهنای باند اینترنت در استان فارس از دو سال و نیم گذشته تاکنون به سه برابر افزایش پیدا کرده است.
محمود خسروی در جلسه شورای اداری استان فارس اظهار داشت: از بدو روی کار آمدن دولت تدبیر و امید با وجود تحریم‌ها، فرصت‌های ارتباطی خوبی در کشور ایجاد شده است.
وی با اشاره به این که دومین مرکز IXP کشور در شیراز راه‌اندازی می‌شود، گفت: کل ظرفیت موجود شبکه زیرساختی کشور 624 GBPS بود اما امروز این بخش با رشد 600 درصدی که در آن به وقوع پیوسته به مرز چهار هزار GBPS افزایش پیدا کرده است.
خسروی ادامه داد: در ابتدای دولت یازدهم ظرفیت اینترنت کشور 82GBPS بود که اکنون به 307GBPS رسیده است و این مسئله باعث شده تا کشور در ترانزیت بین‌الملل از رشد 400 درصدی برخوردار شود.
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور تصریح کرد: شیراز به عنوان یکی از گیت‌وی‌های اصلی بین‌الملل انتخاب شده است و در حال حاضر بیش از 500 کیلومتر فیبرنوری در استان فارس وجود دارد.

بهره برداری از طرح های اینترنت پرسرعت در فارس
طرح های اینترنت پرسرعت در 18 شهرستان فارس، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
به گفته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای اجرای این طرح های ملی 887 میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  افزود: این طرح ها شامل توسعه پهنای باند دیتا، توسعه ظرفیت شبکه انتقال و توسعه و تکمیل زیرساخت برق در مراکز آباده، فسا، جهرم، کازرون، خنج، کوه مالدان لامرد، لار، مرودشت، نی ریز، نور آباد، سروستان، سپیدان، شیراز، قیروکارزین، داراب، خفر و صفاشهر، و توسعه نودهای لایه هسته ای شبکه تلفن های همراه اول، ایرانسل و رایتل است.

920 روستای فارس اینترنت پرسرعت دارند
سیدمحمد علی افشانی در جلسه شورای اداری فارس که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، به برخورداری 920 روستا در استان از اینترنت پر سرعت اشاره کرد و افزود: در قرن حاضر دستیابی به اطلاعات امری ضروری است.
وی تصریح کرد: فارس با 122 هزار کیلومتر مربع مساحت، 29 شهرستان،84 بخش105 شهر و 204 دهستان و بیش از 4000 روستا همچنین تولید 3 میلیون تن مرکبات یک میلیون تن تولیدات دامی و داشتن 40 نوع ماده معدنی و ظرفیت‌های بزرگ تاریخی و مذهبی یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار