مدیرعامل مخابرات کردستان:
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان به اخباری در رسانه‌ها مبنی بر توقف فروش اینترنت در استان اشاره کرد و گفت: تاکنون توقف فروش در این حوزه به صورت مکتوب به ما اعلام نشده و با پیگیری‌های انجام شده معلوم شد کردستان در لیست توقف فروش قرار ندارد.
کد خبر: ۱۷۳۶۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰ 01 February 2016

به گزارش تابناک کردستان، آزاد حکمت امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان در سنندج با تبریک ایام دهه فجر، فعالیت‌های شرکت مخابرات استان را از طریق رسانه‌ها به مردم کردستان اعلام کرد و تمام اهداف این شرکت را جلب رضایت مردم دانست.

وی، آمادگی این شرکت برای برگزاری انتخابات‌های پیش رو را اعلام کرد و گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری کامل انتخابات اندیشیده شده و براساس ابلاغ وزارت کشور، آمادگی لازم را داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با بیان اینکه پهنای باند اینترنت در استان کردستان را افزایش داده‌ایم تصریح کرد: اکنون وضعیت شبکه اینترنت استان 3 برابر افزایش یافته و وضعیت مناسبی دارد.

وی گفت: شرکت مخابرات کردستان سال گذشته از نظر ارائه خدمات اینترنت رتبه اول کشور را کسب کرد.

حکمت از مردم خواست مانعی برای ایجاد و توسعه تجهیزات و امکانات مخابراتی در استان به وجود نیاورند و افزود: شایعه شده که این تجهیزات نصب شده عامل سرطان است اما براساس ارزیابی‌ها و سنجش‌های انجام شده این موضوع منتفی است.

وی با بیان اینکه هیچ ضرری از این ناحیه متوجه مردم نمی‌شود تصریح کرد: تجهیزاتی که خریداری می‌کنیم قبل از نصب توسط سازمان انرژی اتمی، سازمان تنظیم مقررات رادیویی و گروهی از دانشگاه صنعتی شریف مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل در این تجهیزات، اجازه نصب به ما نمی‌دهند.

مدیرعامل شرکت مخابرات کردستان با بیان اینکه پتانسیل تجارت الکترونیک و فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات در استان کردستان وجود دارد گفت: بالاترین میزان اشتغالزایی را با تولید محتوا می‌توان در این حوزه داشت.

وی، اشتغالزایی و سودآوری فعالیت در حوزه تولید محتوا را بالا دانست و افزود: دستگاه‌های مجری و متولی حوزه ارتباطات از جمله مخابرات بسترهای لازم را برای فعالیت در این حوزه در استان کردستان فراهم کرده‌اند.

حکمت اظهار کرد: با کمترین هزینه و تنها بر اساس خلاقیت می‌توان بالاترین سود و درآمد را در حوزه فناوری اطلاعات به دست آورد.

وی با بیان اینکه در استان کردستان میزان استفاده از فناوری‌های روز به ویژه اینترنت بالا است گفت: باید با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط و از طریق رسانه‌ها، کار فرهنگی در جهت هدایت این فعالیت‌ها به سمت ایجاد اشتغال، سودآوری و درآمدزایی برای علاقه مندان فراهم شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان از افراد جویای کار بویژه دانش آموختگان دانشگاهی رشته‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات خواست برای شاغل شدن تنها به دنبال کار اداری و پشت میزی نباشند و افزود: بستر فعالیت در حوزه الکترونیک در استان فراهم است و به این سمت روی بیاورند.

وی حجم کار در حوزه این شرکت در استان را بالا دانست و گفت: تعداد پیمانکاران حوزه فناوری اطلاعات و سیستم‌های مخابراتی در استان کم است و از این رو برای برخی از برنامه‌ها و پروژه‌ها مجبور هستیم از دیگر استان‌ها پیمانکار جذب کنیم.

حکمت از سرمایه گذاری 850 میلیارد ریالی این شرکت از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و افزود: در 3 حوزه اینترنت، تلفن ثابت و همراه این میزان سرمایه گذاری انجام شده و پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین در حوزه انتقال نیز 140 میلیارد ریال در استان کردستان سرمایه گذاری شده و تا 10 روز آینده ظرفیت انتقال در استان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان به طلب حدود 70میلیارد ریالی این شرکت از مشترکان اشاره کرد و گفت: مردم و دستگاه‌های دولتی این مبلغ به شرکت مخابرات بدهکار هستند که درخواست ما پرداخت بدهی‌ها است.

وی درآمدهای شرکت مخابرات استان کردستان را از محل وصول قبوض تلفن ثابت دانست و افزود: درآمدهای ناشی از تلفن ثابت به صورت مستقیم به حساب شرکت مخابرات کردستان واریز می شود که بعد از اجرای طرح هم کدسازی این منبع درآمدی نیز کاهش پیدا کرده است.

حکمت از مشترکین خواست بدهی‌های خود را به موقع به حساب شرکت مخابرات کردستان واریز کنند و تاکید کرد: با توجه به اینکه بر اساس این درآمد، اقدام به تعریف و اجرای پروژه می کنیم از این رو نیاز به وصول به موقع مطالبات داریم.

وی تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت در استان را 86 هزار کاربر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 76 هزار کاربر مربوط به شرکت مخابرات است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان افزود: اکنون ظرفیت پذیرش کاربر اینترنت پرسرعت تا 120 هزار مورد در استان وجود دارد و تجهیزات آن هم نصب شده است.

وی به فعال کردن شبکه دیتای تلفن همراه در استان نیز اشاره کرد و گفت: تعداد کاربرانی که از اینترنت گوشی تلفن همراه استفاده می‌کنند در استان کردستان بالا است.

حکمت تعداد سایت‌های فعال تلفن همراه در استان کردستان را 100 مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد 35 سایت آن پر ظرفیت و 38 سایت نیز در روستاها جهت پوشش آنتن دهی مناطق روستایی نصب شده است.

وی به توسعه ظرفیت شبکه تلفن همراه به دو برابر نیز اشاره کرد و گفت: از بهمن سال گذشته راه اندازی نسل های جدید تلفن همراه در استان کردستان را شروع کردیم و اکنون 112 سایت 3G و 4G در استان نصب شده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان استفاده از تکنولوژی های روز را از نیازهای مردم دانست و افزود: شرکت مخابرات کردستان هر روز به دنبال راه اندازی سیستم‌های جدید در حوزه تلفن همراه و اینترنت و تلفن ثابت در جهت پاسخگویی به نیازهای مردم است و جلب رضایت مشترکان اولویت اول این شرکت است.

وی خاطر نشان کرد: انقلابی در حوزه انتقال در استان کردستان ایجاد شده به طوری که ظرفیت این حوزه 54 برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است.

حکمت مزایای این سیستم را افزایش کیفیت اینترنت دانست و گفت: در برخی از شهرستان‌ها به دلیل محدودیت در انتقال، کیفیت اینترنت پایین بود که اکنون این مشکل برطرف شده است.

وی افزود: شرکت مخابرات کردستان در حوزه انتقال در استان 140 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان سرمایه گذاری‌ها در حوزه مخابرات در استان را با وجود مشکلات اقتصادی مناسب دانست و گفت: جلب رضایت مشترکان و پاسخگویی به نیازهای آنها اولویت شرکت مخابرات استان است.

وی از همکاران مجموعه مخابرات و سایر دستگاه‌های مرتبط در جهت ارائه خدمات به مردم نیز قدردانی کرد و از شهرداری سنندج نیز خواست همانند گذشته با این شرکت در جهت انجام برنامه ها همکاری داشته باشد.

حکمت به رتبه دوم شرکت مخابرات استان کردستان در میان 30 شرکت کشور در ارزیابی عملکرد اشاره کرد و گفت: این افتخار بزرگی برای مجموعه مخابرات استان کردستان است.

وی فعالیت های شرکت مخابرات را فرابخشی دانست و این موفقیت‌ها را به دلیل ماهیت فرابخشی آن دانست و از همه دستگاه های همکار و همراه مخابرات قدردانی کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان افزود: بعد از خصوصی شدن این شکرت توسعه فناوری اطلاعات در روستاها به عهده اداره فناوری اطلاعات گذاشته شده و جزو تکالیف دولت است.

وی تصریح کرد: شرکت مخابرات تنها به عنوان پیمانکار در برخی از مناقصه ها شرکت می‌کند اما آمادگی ایجاد، توسعه و تقویت فناوری اطلاعات در روستاهای استان کردستان را داریم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان کردستان با اشاره به اینکه اکنون 339 روستای استان دارای اینترنت پر سرعت است گفت: تجهیزات و بسترسازی لازم برای پوشش روستاهای اقماری انجام شده و اکنون در مجموع با احتساب روستاهای اقماری حدود 500 روستای استان از اینترنت پرسرعت بهره‌مند هستند.

وی به اخباری در رسانه‌ها مبنی بر توقف فروش اینترنت در استان اشاره کرد و افزود: تاکنون توقف فروش در این حوزه به صورت مکتوب به ما اعلام نشده و با پیگیری‌های انجام شده معلوم شد کردستان در لیست توقف فروش قرار ندارد.

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار