تابناک: معصومه شعبانی گورندانی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس برنامه های مهمی در نظر دارد. متن کامل این گفت و گو با بانوی جوان انتخابات لنگرود در ادامه می آید:
کد خبر: ۱۶۲۱۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۶ 11 January 2016

روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک: معصومه شعبانی گورندانی کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس برنامه های مهمی در نظر دارد. متن کامل این گفت و گو با بانوی جوان انتخابات لنگرود در ادامه می آید:

لطفا خودتان را معرفی کنید:

با سلام خدمت تمام گیلانی های با فرهنگ و همشهری های لنگرودی اینجانب معصومه شعبانی گورندانی هستم، ۳۲ ساله متاهل و دانشجوی سال آخر دکترای ریاضی در دانشگاه محقق اردبیلی و بیش از هشت سال سابقه تدریس در دانشگاه های استان گیلان و استان مازندران را دارم.

چطور شد که به بحث کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان لنگرود علاقه مند شدید؟

همیشه بعنوان یک مدرس دانشگاه به دلیل ارتباط مستمر و همیشگی با نسل جوان دغدغه‌ها و دل مشغولی های دانشجویان ذهنم را ناخواسته به مسائل روز جامعه سوق می داد و همیشه با مطالعه سعی می کردم مسائل و مشکلات شهرستان لنگرود را دنبال کنم. به همین دلیل جهت پیگیری و استیفای مطالبه بر حق نسل جوان و بانوان توانمند شهرستان لنگرود برآن شدم که بعنوان کاندیدا در انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان لنگرود شرکت نمایم.


بانوی جوان انتخابات شهرستان لنگرود؛ کشاورزی جزء لاینفک فرهنگ و درآمد خانواده های گیلانی است


لطفا کمی از سوابق خانوادگی، تحصیلی و آموزشی تان برای مخاطبین بفرمائید:

متاهل و دارای یک فرزند می باشم، و دارای مدرک کارشناسی ریاضی کاربردی، کارشناسی ارشد ریاضی گرایش جبر و دانشجوی سال آخر دکترای ریاضی گرایش جبر در دانشگاه محقق اردبیلی اردبیل می باشم.

بفرمائید چه برنامه های برای حل مشکلات شهرستان لنگرود دارید:

همان طور که مستحضر هستید وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانونگذاری و نظارت بر نحوه اجرای قانون است، اما با این حال با توجه به مشکلات اشتغال جوانان لنگرود و توانمندی های این شهرستان، برنامه هایی جهت ورود سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در پروژه های صنعتی و گردشگری دارم؛ البته باید توجه داشت متاسفانه در سال های گذشته پروژه های عمرانی نیمه تمام زیادی در شهرستان لنگرود وجود دارد که به اتمام رساندن این پروژه ها از برنامه های اصلی بنده است.

از چه جریان سیاسی وارد این رقابت سرنوشت ساز شدید؟

بعنوان یک چهره مستقل و دانشگاهی جهت خدمت به مردم شریف و فرهیخته شهرستان لنگرود بویژه جوانان پویا، بانوان توانمند و اقشار زحمتکش این منطقه در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردم، زیرا در سال های گذشته فقط در حد شعار برای جوانان و بانوان شهرستان لنگرود قدم برداشته شده و متاسفانه برای این دو قشر تاثیر گذار اقدام عملی خاصی انجام نگرفته است.

در حوزه گردشگری برای شهرستان لنگرود چه برنامه هایی دارید؟

شهرستان لنگرود خوشبختانه از پتانسیل دریا، رودخانه و کوهستان برخوردار است؟ اما این قطعات پازل متاسفانه بصورت درست کنار هم چینش نشده بطوری که امروز شهر لنگرود از داشتن کوهستان زیبای لیلاکوه و ساحل زیبای چمخاله محروم است، زیرا منطقه نمونه گردشگری لیلاکوه توسط دهیاری، با تفکر توسعه یک روستا و ساحل بی نظیر چمخاله توسط شهرداری جوان و نوپای چاف و چمخاله اداره می شود و از مواهب طبیعی فقط فقط یک رودخانه آلوده برای شهر لنگرود باقی مانده است!! برای حل این مشکلات ساختاری باید کارهای بنیادین انجام داد زیرا اگر بندر تجاری تفریحی چمخاله که روند ساخت آن در هاله ای از ابهام قرار دارد همه به بهره برداری برسد بطور مستقیم در رشد و اعتلای شهر نقشی نخواهد داشت!!

اقدامات راهکاری شما در این راستا چه خواهد بود؟

تا وقتی که مناطق چمخاله و لیلاکوه به شهر لنگرود الحاق نشوند، عملا شهر لنگرود هیچ حرکت سازنده ای جهت روند رو به جلو در صنعت رو به زوال گردشگری نمی تواند بردارد. ما باید مساله الحاق دو منطقه فوق را به شهر لنگرود، در هیات دولت پیگیری کنیم و روند ساخت بندر چمخاله با دوری از شعار زدگی و بصورت جدی پیگیری شود، تا با استفاده از صنعت گردشگری، اشتغال پایدار را برای جوانان شهرستان لنگرود به ارمغان بیاوریم؛ همچنین با استفاده از ظرفیت نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی مشکلات بخش کشاورزی بویژه چای، برنج، کرم ابریشم، مرکبات و… مجددا مورد بازنگری قرار گیرد، چون بخش کشاورزی جزء لاینفک فرهنگ و درآمد خانواده های گیلانی است.

به عنوان سئوال آخر اگر توسط شورای محترم نگهبان رد صلاحیت شوید چه می شود؟!

ج. همان طور که می دانید اینجانب متولد سال۱۳۶۲ هستم و نسل ما عملا در دفاع مقدس نقشی نداشتند اما وجود شهدایی مانند شهید فرهاد خوشه بر، نماد ولایت مداری متولدین دهه شصت می باشد و اینجانب بعنوان یک فرد مسلمان و شیعه و تابع ولایت فقیه؛ حضرت آیت الله امام خامنه ای قطعا به رای شورای نگهبان تمکین خواهم کرد و پیگیری های قانونی را انجام خواهم داد و اگر هم توفیق حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی را نداشتم، در همان عرصه آموزش و پژوهش به جوانان فرهیخته و با فرهنگ ایران اسلامی خدمت خواهم کرد.

از اینکه این فرصت را در اختیار بنده قرار دادید سپاسگزارم. / کاسپین


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار