رئیس منابع طبیعی شهرستان سیروان، از فعالیت بدون مجوز کبابی‌ها و قهوه‌خانه‌های بین‌راهی مسیر ایلام- سیروان- چرداول انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هشدارهای ما در این زمینه بی‌نتیجه می‌ماند.
کد خبر: ۱۶۰۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶ 10 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، رئیس منابع طبیعی شهرستان سیروان، از فعالیت بدون مجوز کبابی‌ها و قهوه‌خانه‌های بین‌راهی مسیر ایلام- سیروان- چرداول انتقاد کرد و گفت: متاسفانه هشدارهای ما در این زمینه بی‌نتیجه می‌ماند.

«حسین کاظمی‌پور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: متأسفانه این کبابی‌ها و قهوه‌خانه‌های بین‌راهی در حریم راه و بدون مجوز  فعالیت می‌کنند و بارها منابع طبیعی برای جلوگیری از تخریب جنگل‌های بلوط در جلسه شورای تأمین شهرستان هشدار داده که بدون نتیجه باقی‌مانده است.

وی بابیان اینکه این کبابی‌ها تهدیدی برای درختان بلوط منطقه هستند، افزود: حفاظت جنگل‌های بلوط منطقه نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها مانند راه‌و شهرسازی و میراث فرهنگی است.

کاظمی پور ادامه داد: هرچند باید به موضوع اشتغال اهالی و کسانی که از این راه امرارمعاش می‌کنند باشیم، اما هرگونه سهل‌انگاری هم منجر به زغال شدن درخت‌های بلوط منطقه می‌شوند.

رئیس منابع طبیعی شهرستان سیروان با اشاره به اینکه استفاده از درختان خشک با هماهنگی منابع طبیعی امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند از درختان خشک استفاده کنند باید با این دستگاه هماهنگی کنند و کارشناسان با بررسی ارزش درخت در قبال  پرداخت پول به خزانه این دستگاه می‌توانند از آن به‌صورت قانونی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: بهداشت باید نسبت به فعالیت این کبابی‌ها و قهوه‌خانه‌ها حساسیت جدی داشته باشد چراکه مردم زیادی به آن‌ها مراجعه می‌کنند و ممکن است با رعایت نکردن نکات بهداشتی سلامت مردم را به خطر بیندازند.

کاظمی‌پور با تأکید بر اینکه در گلوگاه‌های حمل چوب این شهرستان یک نفر قرق‌بان با یک دستگاه موتورسیکلت به‌صورت شبانه‌روزی مستقر کرده‌ایم، تصریح کرد: با هرگونه حمل و قاچاق چوب برخورد می‌کنیم.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند خارج کردن خشکه‌دارها از چرخه‌ی اکوسیستم منشاء ضربات جبران‌ناپذیر به این عرصه است.

به گزارش ایسنا، در مسیر ایلام – سیروان – چرداول بیش از 20 کبابی مستقر است که در تمام ساعت‌های شبانه‌روز فعالیت می‌کنند./پ
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار