معاون سپاه کردستان:
معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان گفت: هم‌اکنون ظرفیت راهیان نور در استان 3 هزار نفر است و تا سال آینده به 4 هزار نفر خواهد رسید.
کد خبر: ۱۵۹۰۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸ 06 January 2016

به گزارش تابناک کردستان، ابراهیم حسینی در مراسم تجلیل از خادمین شهدا و راهیان نور در استان کردستان که با همکاری سپاه و آموزش و پرورش کردستان در مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور برگزار شد، اظهار کرد: راهیان نور در ابعاد مختلف در کردستان توسعه پیدا کرده به گونه‌ای که در سال‌های گذشته ظرفیت یک‌هزار نفری بانه و ظرفیت مریوان راه‌اندازی شده و در دزلی نیز این ظرفیت با پیشرفت 50 درصدی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه ارتقای ظرفیت راهیان نور در کردستان از جمله اقدامات مهم و ارزشمندی است که در این حوزه در استان انجام شده، گفت: در حوزه راهیان نور تربیت و آموزش روایتگری را در دستور کار قرار دادیم و بر این اساس در هر کاروان یک راوی فعالیت دارد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان توجه به تغذیه سالم و حمل و نقل لازم برای راهیان نور و زائران استان را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد و تصریح کرد: اکنون 12 دستگاه اتوبوس در اختیار راهیان نور استان است.

وی گفت: در حوزه تربیت مدیریت راهیان نور نیز بیش از 200 مدیر برای کاروان راهیان نور در استان تربیت و توجیه شده‌اند و علاوه براین روحانیون و ماموستاها نیز در تمامی کاروان‌های راهیان نور حضور فعال دارند تا خروجی تربیتی و معنوی کاروان‌ها را شاهد باشیم.

حسینی افزود: کردستان همچنین در حوزه ستادی و اجرایی و پشتیبانی نیز موفق عمل کرده و در هر دو سال کردستان رتبه دوم و سوم در کشور را به دست آورده است.

وی تمامی موفقیت‌های کسب شده را مرهون همدلی و انسجام بین مسئولان سپاه و آموزش و پرورش برشمرد و از همکاران در این عرصه تقدیر کرد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه بیت‌المقدس کردستان با اشاره به اینکه کردستان در سال 93 قریب به 300 هزار نفر زائر راهیان نور داشته است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت کردستان در حوزه دفاع مقدس، مجاهدت‌های خاموش و اقدامات پیشمرگان مسلمان کرد و رزمندگان را ارتقا داد.

وی با تقدیر از مشارکت دانش‌آموزان در راهیان نور گفت: سال گذشته 22 هزار دانش‌آموز به مناطق مختلف عملیاتی اعزام شدند.

حسینی افزود: هم‌اکنون ظرفیت راهیان نور در استان 3 هزار نفر است و تا سال آینده به 4 هزار نفر خواهد رسید.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار