کد خبر: ۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۳ 29 January 2015
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت : نمایشگاه کتاب فرصتی بسیار مناسب برای آشنایی مردم با تازه های نشر و کتاب و همچنین تامین نیازهای فرهنگی است.


به گزارش تابناک - مازندران به نقل از روابط عمومی ارشاد مازندران یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان مازندران از 13 بهمن ماه در ساری آغاز به کارخواهد کرد.

50 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه با موضوعات مختلف در قالب 400 غرفه ارائه می شود و 645 ناشر نیزدر نمایشگاه حضور دارند.

برگزاری نقد و بررسی کتاب، رونمایی از چند کتاب ، برنامه های متنوع فرهنگی و هنری و ... از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه است.

حجت الاسلام ' عباسعلی ابراهیمی' گفت: باید تلاش کرد تا کتاب و فرهنگ کتابخوانی در بین خانواده و جامعه جایگاه واقعی خود را بدست آورد.

وی توجه به کتابخوانی برای توسعه و شکوفایی کشور را لازم دانست و گفت: اساس انقلاب اسلامی ما نیز یک انقلاب فرهنگی بوده و صدور آن در گرو توجه به مولفه های فرهنگی است.

وی خواستار قرار گرفتن کتاب به عنوان کالای فرهنگی در سبد زندگی خانواده ها شد و افزود: بی شک اولین عامل و یکی از مهم ترین عوامل موثر در ترویج فرهنگ کتاب خوانی و مطالعه فرزندان، والدین هستند.

وی اضافه کرد: کتاب و کتابخوانی موضوعی با اهمیت است که در اکثر جوامع توسعه یافته و در حال توسعه، بسیار مهم و ضروری تلقی می شود و حتی در طبقه بندی جوامع نیز نقش به سزایی دارد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه کتاب، اظهار داشت: باید فرهنگ کتابخوانی را توسعه و کتاب را در سبد خانوار جای داد.

وی گفت: با تمام تنگناهای مالی نمایشگاه کتاب را برپا کردیم تا کتاب به عنوان نیاز اصلی در سبد کالای مردم قرار گیرد.

نمایشگاه کتاب مازندران 13 تا 19 بهمن همه روزه از 13 تا 20 در کیلومتر7 جاده ساری-میاندرود برگزار می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار