امام جمعه چرام گفت: فتنه گران به دنبال آن هستند که از طريق ثبت نام فشار بر شوراي نگهبان را مضاعف و فشار خارجي بر کشور در زمينه حقوق بشر را تشديد کنند بدين گونه که با ثبت نام افراد مورد دار و رد صلاحيت آنان توسط شوراي نگهبان اينگونه القاء کنند که انتخابات تشريفاتي است و همه احزاب در آن شرکت ندارند.
کد خبر: ۱۵۵۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳ 02 January 2016
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرستان چرام، حجت الاسلام جعفر طزری ظهر امروز در خطبه های این هفته نماز جمعه با قدردانی از حضور گسترده مردم چرام در مراسم گرامیداشت روز نهم دي، اظهار داشت: هرچند جرياني در حال فعاليت است که اين روز را به فراموشي بسپارد اما فتنه 88 به قدري گسترده و بزرگ است که قابل فراموش شدن نيست.
خطیب جمعه چرام، افزود: در فتنه 88 اصول مسلم نظام اسلامي مورد اهانت قرار گرفت و اسلامي بودن نظام که حاصل مجاهدت هاي بسياري از هموطنان ما و راي 98 درصدي ملت بود حذف و تبديل به جمهوري ايراني شد.
وی با بیان اینکه در آن روز به امام(ره) که نماد اسلام است و انقلاب ما بدون نام او شناخته شده نيست اهانت شد، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 اصل مترقي ولايت فقيه ديکتاتوري خوانده شد، دشمن شماره يک اسلام و مسلمانان جهان آمريکا حذف گرديد و روسيه شد دشمن ما ،حمايت از مظلومان و سمتديدگان جهان که از اصول ماست حذف گرديد و جالب آنست که شعار جانم فداي ايران سر مي دادند.
این مسئول افزود: فتنه گران در اين گفتار خود هم صادق نبودند چرا که ديدند با اين بحران آفريني هاي چند ماهه نظام اسلامي را تا پرتگاه سقوط سوق دادند و دشمنان قسم خورده ، براي نظام مقتدر ما خط و نشان کشيدند و ما را تهديد به حمله نظامي کردند اما از کار خود دست نکشيدند.
طزری ادامه داد: فتنه گران به اندازه يک جوان مسيحي غيرت نداشتند چرا که در 8 سال دفاع مقدس جوانان مسيحی ( آشوري و ارمني ) شرکت کردند و براي دفاع از ميهن اسلامي جان خود را دادند و وقتي که سوال ميشد چرا به جبهه آمده ايد مي گفتند درست است که ما مسلمان نيستيم ولي ايران متعلق به ما هم هست اما فتنه گران اين را هم نفهميدند و نخواستند بفهمند.
خطیب جمعه چرام با اشاره به کسانی که دم از ملي گرايي مي زنند اما حاضرند سرزمين خود را دو دستي تقديم دشمنان قسم خورده نظام کنند، گفت: در مقابل همه پلشتي ها و خباثت هايي که فتنه گران انجام دادند ملت بصير ايران از خود بصيرت نشان داده و به فتنه گران متوهم نشان دادند که هرگاه مقدسات و اصل نظام و ميهن عزيز آنان در خطر باشد با تمام توان از آن حمايت کرده و دست رد به سينه هر کس که در مقابل نظام اسلامي و ارزشها ي آن بايستد خواهند زد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری انتخابات اسفند در مرحله دوم خود، ابراز داشت: ثبت نام در هر دو مجلس شوراي اسلامي و خبرگان طبق اعلام نظر وزارت کشور نسبت به دوره هاي قبل از يک رشد 65 درصدي بر خوردار بوده است که اين مطلب نشان دهنده ميزان مشارکت بالا در ثبت نام است.
این مسئول مشارکت حداکثري با تنوع سلايق حزبي را نشان دهنده دمکراسي بالا در کشور و يک امتياز براي کشور اسلامي دانست .
طزری افزود: نکته دوم آنچه از اين ثبت نام ها بدست آمده و جاي سوال و ابهام دارد اين است که بعضي از ثبت نام کنندگان داراي سابقه محکوميت امنيتي و بعضا کيفري هستند و بعضي اصلا شرايط ديگر مانند مدرک تحصيلي يا حداقل و حداکثر سن را دارا نيستند و بعضي اصلا به قانون اساسي و بندهاي آن اعتقاد ندارند چرا اينگونه افراد ثبت نام کرده اند جاي سوال است .
خطیب جمعه چرام، تصریح کرد: قرائن نشان مي دهد که عده اي خصوصا فتنه گراني که در فتنه 88 به صحنه نیامده يا در رتبه دوم قرار داشتند و بعبارت ديگر مهره هاي خاکستري، به دنبال آن هستند که از طريق ثبت نام فشار بر شوراي نگهبان را مضاعف و فشار خارجي بر کشور در زمينه حقوق بشر را تشديد کنند بدين گونه که با ثبت نام افراد مورد دار و رد صلاحيت آنان توسط شوراي نگهبان اينگونه القاء کنند که انتخابات تشريفاتي است و همه احزاب در آن شرکت ندارند.
این مسئول افزود: هدف دوم اينست که با فشار بر شوراي نگهبان ، خواهان تائيد گروهي از اين افراد را داشته باشند يعني به شوراي نگهبان فشار آورند که شما اکثر افراد ثبت نام شده از اين حزب را رد صلاحيت کرديد لااقل اين تعداد را ثبت نام کنيد تا به نفرات منتخب که از همان ابتدا به عنوان مهره اصلي مشخص شده بودند رضايت دهند و آنان را وارد مجلس کنند و از طرفي با همکاري غربي ها به نظام اسلامي فشار آورند که شما نقض حقوق بشر کرده ايد بلکه عده اي تائيد شوند.
طزری در پایان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري که فرمودند شوراي نگهبان ، چشم بيناي نظام است، خاطرنشان کرد: ما با حمايت کامل از اقدامات شوراي نگهبان ، از اين شورا ميخواهيم که با قاطعيت و طبق ضوابط و قانون ، از ورود افرادي که بوي فتنه مي دهند و اعتقادي به نظام و اصول آن ندارند به مراکز تصميم گيري و تصميم سازي نظام من جمله مجلس خبرگان و مجلس شوراي اسلامي جاوگيري نمايد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار