جای جای استان ایلام همزمان با میلاد سراسر نور و پربرکت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب جعفری غرق شادی و سرور شد.
کد خبر: ۱۵۳۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۳ 29 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، جای جای استان ایلام همزمان با میلاد سراسر نور و پربرکت ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و رئیس مذهب جعفری غرق شادی و سرور شد.
آیین های گرامیداشت 17 ربیع الاول در نقاط شهری و روستایی این استان و بویژه در صحن امامزادگان و بقاع متبرکه از شب گذشته آغاز شده و امروز نیز در جریان است.
برپایی مولودی خوانی، سخنرانی، تواشیح، ایستگاه صلواتی و پذیرایی از اقشار مختلف مردم از برنامه هایی است که در این آیین ها اجرا می شود.
مردم ولایتمدار و شهیدپرور ایلام همچنین با حضور در امامزاده علی صالح (ع) و امامزاده سید حسن مهران بر مزار شهدای دوران دفاع مقدس حضور یافته و یاد شهدای والامقام را گرامی داشتند.
زیارت اهل قبور و درگذشتگان و همچنین جمع شدن اقوام و فامیل در منزل بزرگان از سنت های حسنه ای است که مردم استان ایلام در این ایام میمون و مبارک انجام می دهند.
بازار برگزاری مراسمات عروسی نیز در این روزها گرم است و حرکت کاروان های عروسی بر زیبایی های شهر افزوده است.
خیابان های شهر نیز از روزهای گذشته آذین بندی شده و مردم دوستدار خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز در مناطق مختلف شهر در حال پخش شربت و شیرینی هستند تا از این طریق عشق و علاقه خود را به رسول رحمت و رئیس مذهب شعیه جعفری ابراز کنند./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار