بسیج کارمندی مازندران رتبه برتر فرهنگ‌سازی کاهش مصرف انرژی در سطح ادارات کشور را کسب کرد.
کد خبر: ۱۴۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 16 December 2015
به گزارش تابناک مازدران، مصرف بالای انرژی در ادارات کشور و استان مازندران به‌ویژه در ایام تابستان مسئولان توانیر و بسیج کارمندی را وادار به نوشتن تفاهم‌نامه همکاری برای فرهنگ‌سازی در کاهش مصرف انرژی در ساعت اداری کرد.

حضور کارمندان بسیجی در سطح ادارات کشور که در آخرین آماری که سرهنگ محمد امیرخانی رئیس سازمان بسیج کارمندی کشور ارائه کرد، 851 هزار نفر هستند، برای کاهش مصرف انرژی می‌توانست موثر واقع شود.

مازندران با داشتن بیش از 35 هزار کارمند بسیجی بنا به گفته شهرام نوری مسئول بسیج کارمندان مازندران نیز سهم به‌سزایی برای فرهنگ‌سازی در سطح ادارات مختلف مازندران دارد و در زمینه کاهش مصرف انرژی نیز اقدامات موثری به اذعان این مسئول در استان انجام شد.

وی با اعلام اینکه از ابتدای مطرح شدن تفاهم‌نامه همکاری بسیج کارمندی با مسئولان شرکت توانیر برای کنترل و کاهش مصرف انرژی در سطح ادارات تفاهم‌نامه همکاری با مدیرعامل برق منطقه‌ای مازندران، مسئول توزیع برق استان و نیز مسئول توزیع برق غرب مازندران منعقد شد و در این تفاهم‌نامه بسیج کارمندی متعهد شد که از ظرفیت افراد موجود در ادارات برای فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف انرژی در ساعت پیک مصرف اقدام کند.

مسئول بسیج کارمندان مازندران خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح در سطح ادارات جلسات مشترکی با کارمندان بسیجی و سایر کارمندان به‌صورت جدی و دوره‌ای برگزار و ضرورت اجرای این طرح با توجه به حضور بسیج نیز مطرح شد.

وی با اعلام اینکه با کمک کارشناسان ادارات برق نیز نشست مشترک برگزار کردیم و حساسیت‌های این بخش را به لحاظ فنی دریافت کرده و سپس در جلسات حلقه‌های صالحین بسیجی، همایش‌های متعدد، تشکیل کارگروه‌های مختلف و نیز به‌صورت تذکر لسانی در برخی ارگان‌ها برای فرهنگ‌سازی اقدام شد.

نوری در ادامه بیان کرد: با توجه به اقدامات بسیج در سطح ادارات استان مازندران موفق به کاهش 10 تا 15 درصدی مصرف برق در ساعت پیک شدیم که این اقدام ابتدا موجب ذخیره‌سازی در زمان اوج مصرف برق و نیز جلوگیری از قطع برق در زمان اوج گرما در سطح استان مازندران شد.

وی به طرح ارائه شده در کاهش مصرف برق در مراسمی که با حضور سردار نقدی، سرهنگ محمد امیرخانی و آرش کردی مدیرعامل توانیر برگزار شد، اشاره کرد و یادآور شد: در کل کشور بیش از 2 هزار مگاوات برق در ساعت اداری صرفه‌جویی شد که این مهم با همکاری بسیج کارمندی محقق شد.

مسئول بسیج کارمندان مازندران در ادامه با اشاره به دیگر موارد مطرح‌شده در این همایش، ادامه داد: به‌دلیل موفقیت این طرح در سطح ادارات کشور قرار است با دیگر اقشار بسیج در این زمینه رایزنی شده و این طرح به‌صورت گسترده‌تر در کشور اجرایی شود.

نوری با اعلام اینکه بسیج کارمندی مازندران نیز همه تلاش خویش را برای فرهنگ‌سازی در این زمینه انجام داد، در کشور به‌عنوان رتبه برتر اجرای طرح مشارکت بسیج ادارات در مدیریت انرژی ساختمان‌های اداری در سال 94 را کسب کرد و یادآور شد: این موضوع مورد توجه مسئول بسیج کارمندان کشور سرهنگ امیرخانی و نیز آرش کردی مدیرعامل شرکت توانیر قرار گرفت.

وی در پایان گفت: بسیج کارمندی مازندران با توجه به تجربه‌ای که در سال جاری برای فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه برق در سطح ادارات در ساعات اوج مصرف در اختیار دارد، این تجربه را در اختیار سایر ارگان‌ها نیز قرار می‌دهد.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار