معاون استاندارایلام:
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باید لایحه تبدیل مهران و اردبیل را به صورت مجزا بررسی و در اختیار صحن علنی قرار دهد.
کد خبر: ۱۴۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱ 14 December 2015
معاون امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی باید لایحه تبدیل مهران و اردبیل را به صورت مجزا بررسی و در اختیار صحن علنی قرار دهد.
به گزارش تابناک ایلام ،حشمت الله عسگری باطرح این موضوع اظهار کرد: لایحه تقدیمی دولت در خصوص راه اندازی مناطق آزاد تجاری و صنعتی مهران و اردبیل هیچ گونه مشکلی نداشته و دولت تمامی بار مالی آنرا متقبل شده است.
وی افزود: در لایحه تقدیمی دولت برای تبدیل مهران و اردبیل به منطقه آزاد اظهار نظری در خصوص هشت منطقه ویژه اقتصادی نشده بود و کمیسیون اقتصادی مجلس این موارد را به لایحه دولت اضافه کرد.
معاون استاندار ایلام یادآور شد: مناطق ویژه اقتصادی بار مالی برای دولت ندارند ولی رئیس مجلس در روز بررسی لایحه با توجه به درخواست احمد توکلی نماینده تهران خواستار تعیین تکلیف و اظهار نظر دولت و ارائه یک لایحه جامع شد.
عسگری ادامه داد: تا زمانیکه دولت در خصوص این هشت منطقه ویژه اقتصادی نظر خود را اعلام نکند، امکان بررسی دوباره آن در کمیسیون اقتصادی مجلس وجود ندارد.
وی اضافه کرد: اظهار نظر دولت ممکن است زمانبر باشد و با توجه به نزدیکی ایام انتخابات به سال جدید موکول شود.
معاون اقتصادی استاندار ایلام تاکید کرد: در صورتی که کمیسیون اقتصادی مجلس تنها نظر دولت مبنی بر ارائه لایحه مناطق آزاد مهران و اردبیل را بطور مجزا در اختیار نمایندگان قرار دهد، امکان مطرح شدن آن در صحن علنی به صورت خارج از نوبت با توجه به مطرح شدن یکبار آن میسر خواهد بود.
به گزارش ایرنا، هیات دولت هفتم بهمن ماه سال گذشته با ایجاد منطقه آزاد تجاری در مهران که در سفر اوایل اردیبهشت سال 93 در سفر رییس جمهوری و هیات دولت به استان ایلام بعنوان وعده دولت به مردم این استان مطرح شد، موافقت کرد و این برنامه مهم دولت یازدهم، هم اکنون منتظر نظر نهایی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.
مناطق آزاد تجاری و صنعتی از 12 قانون مالیاتی و گمرکی معاف هستند و مردم ساکن در محدوده این مناطق از بسیاری مزایای آن همچون ورود و خروج کالا بدون تعرفه گمرکی برخوردار می شوند.
شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب استان ایلام 220 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد.
هم اکنون روزانه بیش از 500 دستگاه کامیون و تریلر محموله های صادراتی را از مناطق مختلف کشور به گمرک مهران منتقل می کنند تا پس از سیر مراحل قانونی از این مسیر به کشور عراق صادر شود.
یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از پایانه مرزی مهران به کشور عراق صادر شد که در مقایسه با سال ماقبل آن 42 درصد افزایش
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار