کد خبر: ۱۴۳۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷ 12 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان: لیگ برتر پانزدهم به دلیل برگزاری اردوی تیم امید در کشور ترکیه با وقفه‌ای 2 هفته‌ای روبه‌رو شد. حالا پس از بازگشت ملی‌پوشان تیم امید و اضافه شدن آنها به باشگاه‌های خود، لیگ برتر با یک بازی حساس و ویژه وارد هفته چهاردهم می‌شود.امیر قلعه‌نویی هم پس از بازگشت مجدد به تراکتورسازی در اولین گام باید رودرروی استقلال قرار بگیرد.

تراکتورسازی - استقلال، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز
دیدارهای تراکتورسازی و استقلال همیشه بازی‌های جذابی از کار در آمده اما این بار، بازی دو تیم حساسیت ویژه‌ای دارد. امیر قلعه‌نویی در لیگ برتر پانزدهم هدایت ملوان بندر انزلی را بر عهده گرفت اما تنها پس از گذشت 2 هفته کناره‌گیری خود را اعلام کرد. قوهای سپید در هفته دوم با استقلال بازی داشتند اما قلعه‌نویی از روی سکوها تماشاگر شکست 2 بر صفر تیمش بود. حالا ژنرال بار دیگر در آستانه تقابل با استقلال روی نیمکت تراکتورسازی نشسته و این بار مدعی شده روی نیمکت حضور خواهد یافت.

قلعه‌نویی فصل گذشته با آبی‌پوشان عنوانی بهتر از ششمی کسب نکرد و به همین دلیل از تیم محبوبش کنار گذاشته شد. با خروج ژنرال از جمع آبی‌پوشان، پرویز مظلومی جای وی را گرفت و مهدی رحمتی نیز به استقلال بازگشت. تقابل این 2 با قلعه‌نویی با توجه به رابطه نه‌چندان خوبی که با یکدیگر دارند می‌تواند قابل توجه باشد. پرافتخارترین مربی لیگ برتر در فصل گذشته نتوانست از پس تراکتورسازی بربیاید. استقلال در بازی رفت به لطف گل امیرحسین صادقی در ثانیه‌های پایانی از شکست گریخت اما در ورزشگاه آزادی با هت‌تریک سامان نریمان‌جهان و با نتیجه سنگین 4 بر یک شکست خورد.

تراکتورسازی این فصل در قامت یک قهرمان ظاهر نشده و با 18 امتیاز در میانه‌های جدول حضور دارد اما استقلال صدرنشین لیگ است. البته آبی‌پوشان به خوبی می‌دانند کوچک‌ترین لغزش می‌تواند صدر جدول را به استقلال خوزستان اهدا کند.

جالب این که محسن قهرمانی داور جنجالی فوتبال ایران قضاوت این بازی حساس را بر عهده دارد. پس از حواشی پیش‌آمده پیرامون داوری محسن ترکی در دیدار تراکتورسازی مقابل پرسپولیس، کمیته داوران این بار هم داوری پرحاشیه را برای بازی بزرگ تبریز انتخاب کرده که می‌تواند حاشیه‌ساز باشد.

این 2 تیم 9 روز بعد در مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی بار دیگر به مصاف هم می‌روند تا تکلیف دومین فینالیست این جام مشخص شود. شجاع خلیل‌زاده مدافع تراکتورسازی در این بازی محروم است.

فولاد خوزستان - نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه غدیر اهواز
پیش از آغاز لیگ برتر پانزدهم، فولاد خوزستان و نفت تهران تیم‌های مدعی قهرمانی محسوب می‌شدند اما پس از گذشت 13 هفته قرمزپوشان و زردپوشان تنها برای فرار از سقوط می‌جنگند. فولادی‌ها پس از قهرمانی در لیگ سیزدهم، بسیاری از بازیکنان اصلی خود را به دلیل مشکل کارت‌های پایان خدمت جعلی از دست دادند اما با این حال تنها به دلیل تفاضل گل کمتر از صعود به لیگ قهرمانان آسیا در فصل گذشته بازماندند. با این حال در لیگ پانزدهم شرایط خوب پیش نرفت تا جایی که هواداران ناراضی پس از شکست تیم محبوب‌شان مقابل استقلال، خشم خود را بر سر ورزشگاه غدیر خالی کردند. در مقابل زردپوشان وضعیت بهتری ندارند و تنها 2 پله بالاتر از فولاد قرار گرفته‌اند.

شاگردان علیرضا منصوریان پس از شکست مقابل استقلال در جام حذفی، مقابل پرسپولیس به تساوی رسیدند و کار سختی برای کسب پیروزی در این دیدار خارج از خانه دارند. نکته مهم بازگشت علیرضا بیرانوند به دروازه نفت است که با توجه به درخشش مقابل پرسپولیس می‌تواند به کمک تیمش در این بازی نیز بیاید. 2 تیم در بازی رفت فصل گذشته به تساوی 2 بر 2 رسیدند اما در دیدار برگشت فولادی‌ها موفق شدند در تهران، نفت را با گل "آلویس نانگ" شکست دهند. مهاجم کامرونی که در این فصل به جمع شاگردان منصوریان اضافه شد و گفته می‌شود در نیم‌فصل دوم به تیم سابقش برمی‌گردد. اسماعیل شریفات از فولاد و حمید بوحمدان و پیام صادقیان از نفت، محرومان این بازی هستند.

سایپا‌ - استقلال اهواز، ساعت 15:15، ورزشگاه پاس قوامین
پس از کش و قوس‌های فراوان سرانجام مجید جلالی در سایپا ماندنی شد و فعلا بدون دغدغه به کار خود ادامه می‌دهد. نارنجی‌پوشان 4 بازی است که شکست نخورده‌اند و فاصله زیادی نیز با صدر جدول ندارند. در مقابل استقلال اهواز 10 هفته است که رنگ پیروزی را ندیده و از حالا می‌توان این تیم را یکی از سقوط کرده‌های لیگ در پایان فصل دانست. علی حنطه به دلیل درگیری با کمک‌داور در بازی قبل با محرومیت مواجه شد و حق همراهی تیمش را در این دیدار خارج از خانه دارد. سرمربی استقلال اهواز البته مدعی شد درگیری وی صحت ندارد و در اظهار نظری جالب اعلام کرد "اگر علی دایی بودم، محروم نمی‌شدم."

سپاهان - راه‌آهن، ساعت 15:15، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان
وضعیت سپاهان با حضور ایگور استیماچ تغییر خاصی پیدا نکرده اما مدیران باشگاه همچنان از سرمربی کروات خود حمایت می‌کنند. مدافع عنوان قهرمانی در حال حاضر در رتبه هفتم جدول قرار گرفته و 6 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. عکس‌های منتشره از استیماچ در حال پارو کردن برف‌های چمن ورزشگاه نشان می‌دهد وی عزم خود را برای موفقیت جزم کرده است.

در مقابل راه‌آهن که به تازگی قرارداد مهدی تارتار را به مدت 5 سال تمدید و بازیکنانی نظیر محمد عباس‌زاده را جذب کرده، با علیرضا رحیمی قطع همکاری و رضا صادق‌پور را جایگزین وی کرده است. راه‌آهن 5 دیدار است که نه تنها به پیروزی نرسیده بلکه حتی یک گل نیز وارد دروازه حریفان نکرده است. شاگردان تارتار در حال حاضر سیزدهم هستند و برای فرار از منطقه خطر به 3 امتیاز این بازی خارج از خانه احتیاج دارند.

صبای قم - ملوان بندر انزلی، ساعت 15:15، ورزشگاه یادگار امام (ره) قم
تیم تحت هدایت علی دایی را پس از استقلال خوزستان می‌توان شگفتی‌ساز لیگ پانزدهم دانست. تیمی که در آخرین روزهای فصل نقل و انتقالات بسته شد حالا در رتبه چهارم جدول قرار گرفته و یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود. تنها دغدغه این تیم محرومیت فرید کریمی است. بازیکنی که پس از پایان دوران سربازی از تراکتورسازی به صبا برگشت اما ظاهرا حضور وی در میادین فعلا قانونی نیست و به همین دلیل اجازه همراهی تیمش را ندارد. در مقابل ملوانی‌ها همچنان با مشکلات مالی عدیده دست و پنجه نرم می‌کنند و همین مسئله روی نتایج این تیم نیز تأثیر منفی گذاشته است.

حمید استیلی به همراه تیمش در رتبه دهم جدول قرار گرفته اما مصدومیت مهاجمان تیمش کار را سخت‌تر نیز کرده است. جالب این که چند روز قبل خبر حضور علی کریمی در کادر فنی ملوان مطرح شد که البته مدیرعامل قوهای سپید این مسئله را تکذیب کرد. دایی و استیلی، 2 بازیکن از نسل طلایی 98 که هر دو سابقه حضور روی نیمکت پرسپولیس را دارند برای تثبیت جایگاه خود به پیروزی در این بازی نیازمند هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار