رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۸۰درصد ۹۵۰هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه به کشت دیم اختصاص دارد و تنها ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کرمانشاه آبی هستند.
کد خبر: ۱۴۲۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶ 09 December 2015
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: ۸۰درصد ۹۵۰هزار هکتار اراضی استان کرمانشاه به کشت دیم اختصاص دارد و تنها ۲۰۰هزار هکتار از مزارع کرمانشاه آبی هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، خسرو شهبازی در جلسه شورای عالی بسیج کارمندان که امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بالا بودن سطح اراضی دیم که نشان دهنده شکنندگی در بخش کشاورزی است تنشهایی را به دنبال دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: از سوی دیگر نیز هم‌اکنون سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه 38 هکتار بوده که در برنامه‌ای پنج ساله افزایش این سطح تا دو هزار هکتار مورد توجه قرار دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون اهمیت موضوع فرسایش خاک نسبت به منابع آب گفت: بر اساس آمارها فرسایش خاک در هر هکتار 15 تن بوده که در مقابل خاک‌سازی که دو تن در هر هکتار است باید چاره‌اندیشی جدی انجام شود.

شهبازی با بیان اینکه خشکسالیهای چند سال گذشته در استان کرمانشاه به حد بحران نرسیده است، عنوان کرد: از سالها قبل تاکنون با اقداماتی از جمله پر کردن چاههای غیر مجاز در راستای مبازره با پیامدهای منفی ناشی از خشکسالی تلاش شده است.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه نسبت به دیگر استانها همچون فارس و کرمان از نظر تعداد چاههای غیرمجاز وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: جایگاه این استانها در تولیدات کشاورزی با 25 هزار حلقه چاه غیرمجاز با افت بالایی مواجه شده است.

شهبازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 59 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه به سیستم آبیاری نوین مجهز شده است، گفت: با پرداخت تسهیلات از علاقه‌مندان به استفاده از این سیستم، سطح اراضی مجهز به سیستم نوین آبیاری افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از کاهش سطح زیر کشت ذرت در راستای اصلاح الگوی کشت خبرداد و اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول از 55 هکتار به 15 هکتار کاهش یافته است.

شهبازی بیان کرد: به دلیل خشکسالیهای چند سال اخیر از کشاورزانی که بر اساس مجوز به کشت محصولات کشاورزی آب بر اقدام کرده‌اند با خرید محصولات، از آنها حمایت شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار