مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: حدود یک هزار نفر از اتباع خارجی ساکن استان کرمانشاه که اغلب عراقی هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.
کد خبر: ۱۳۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲ 28 November 2015
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: حدود یک هزار نفر از اتباع خارجی ساکن استان کرمانشاه که اغلب عراقی هستند، تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

امید قادری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی تفاهم نامه ای بین وزارت کشور، کمیساریای عالی پناهندگان و بیمه سلامت، اتباع خارجی ساکن ایران که دارای کارت آمایش و تردد هستند زیرپوشش بیمه سلامت قرار می گیرند که این افراد هم در راستای همین تفاهم بیمه می شوند.

وی گفت: براساس این تفاهم نامه افرادی که زیرپوشش قرار می گیرند به سه دسته اقشار آسیب پذیر، بیماران خاص و عادی تقسیم می شوند.

قادری افزود: حق بیمه تعیین شده برای این افراد نیز براساس تقسیم بندی مذکور متفاوت است؛ حق بیمه بیماران خاص به صورت رایگان است و کل حق بیمه آنان را کمیساریای عالی پناهندگان پرداخت می کند.

وی میزان حق بیمه 6 ماهه اقشار آسیب پذیر را 243 هزار ریال اعلام کرد و گفت: سایر افراد تبعه خارجی نیز می توانند با پرداخت 962 هزار ریال به صورت 6 ماهه زیرپوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه صدور دفترچه تنها برای بیماران خاص صورت می گیرد، تصریح کرد: برای اقشار دیگر مشمول این طرح، کارت بستری درمان صادر می شود.

قادری گفت: خدمات صدور دفترچه و کارت بستری توسط 2 دفتر پیشخوان واقع در میادین ظفر و آزادی شهر کرمانشاه صورت می گیرد و همچنین ادارات بیمه سلامت در سطح شهرستان ها نیز این خدمات را ارائه می دهند.

وی هزینه صدور هر دفترچه بیمه را 10هزار ریال عنوان کرد و گفت: دفاتر پیشخوان نیز بابت ثبت نام 20 هزار ریال از متقاضیان اخذ خواهند کرد.

این مقام مسئول در مورد کارکرد کارت بستری درمان نیز یادآور شد: افراد دارای این کارت در زمان نیاز به بستری و صرفا در بیمارستان های دولتی می توانند خدمات بگیرند.

قادری از اتباع خارجی ساکن در استان کرمانشاه خواست تا با مراجعه به دفاتر و ادارات بیمه سلامت در شهرستان ها اطلاعات خود را در سامانه امید بیمه سلامت ثبت کرده و از این فرصت برای بیمه خود استفاده کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار