بسته خبری:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان در قزوین درآمدزایی می‌شود که بیش از 5 درصد از کل درآمد کشور را شامل می‌شود./ مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عضویت شهروندان آبیکی در کتابخانه امام محمدباقر (ع) 50 درصد و در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) این شهر بیش از 100 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۳۵۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 26 November 2015

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قزوین:
اعتبارات قزوین با جایگاه درآمدزایی آن در کشور متناسب نیست
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استاندار قزوین گفت: سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان در قزوین درآمدزایی می‌شود که بیش از 5 درصد از کل درآمد کشور را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، ابوالفضل یاری ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان قزوین، اظهار داشت: اعتبارات استان قزوین به هیچ عنوان با جایگاه درآمدزایی این استان متناسب نیست و میزان اعتبارات از پایه و اساس کم بنا نهاده شده است.

وی افزود: استان قزوین با دارا بودن بیش از 1.5 درصد جمعیت کشور، ظرفیت‌های بسیاری در زمینه تولیدات کشاورزی و صنعتی دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود، این در حالی است که استان قزوین در ارزش افزوده جایگاه هفدهم را در کشور داراست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قزوین عنوان کرد: استان قزوین سالانه بیش از 1000 میلیارد تومان درآمد ایجاد می‌کند، این در حالی است که اعتبارات جاری استان قزوین، 113 میلیارد تومان و اعتبارات عمرانی با احتساب اعتبارات ملی 500 میلیارد تومان است که به هیچ وجه با جایگاه درآمد زایی استان سازگار نیست.

یاری خاطرنشان کرد: استان قزوین در درآمدهای مالیاتی از استان‌های سرآمد کشور محسوب می‌شود به نحوی که سالانه 800 میلیارد تومان درآمد مالیاتی دارد و از نظر درآمد‌های سایر دستگاه‌های اجرایی نیز بیش از 200 میلیارد تومان در سال بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری قزوین با تأکید بر ضرورت استفاده از بخش خصوصی بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ استان قزوین تنها با اعتبارات دولتی ممکن نیست و در این زمینه نباید اعتبارات این استان به اعتبارات دولتی محدود شود.
***
مدیر کتابخانه‌های عمومی آبیک بیان کرد
رشد 50 تا 100 درصدی عضویت آبیکی‌ها در کتابخانه‌های عمومی
مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک گفت: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عضویت شهروندان آبیکی در کتابخانه امام محمدباقر (ع) 50 درصد و در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) این شهر بیش از 100 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، حبیب اسماعیل‌خانی در مراسم افتتاح بخش‌های تخصصی کتابخانه‌ عمومی امام محمدباقر (ع) شهر آبیک که این کتابخانه عصر امروز افتتاح و راه‌اندازی شد، اظهار کرد: در هفته کتاب و کتاب‌خوانی، عضویت شهروندان آبیکی در کتابخانه امام محمد باقر (ع) 50 درصد و در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) بیش از 100 درصد رشد داشته است.

وی افزود: با استانداردسازی دو کتابخانه عمومی مذکور، بخش‌های تخصصی در این دو کتابخانه شامل بخش‌های کودک، مرجع، میز جستجو، کافی‌نت و دیگر بخش‌ها ایجاد و راه‌اندازی شده است.

این مسئول ادامه داد: با استانداردسازی کتابخانه عمومی امام محمدباقر (ع) و تغییر فضای مخزن، تعداد قفسه‌ها به 200 قفسه ارتقا یافته که در هر ردیف 40 کتاب در آن جا می‌گیرد؛ یعنی این قفسه‌ها بین 60 تا 80 هزار جلد کتاب ظرفیت دارد که برای 10 سال آینده نیز کافی است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: با استانداردسازی کتابخانه عمومی امام رضا (ع)، این کتابخانه با اضافه کردن تعدادی قفسه به 100 قفسه رسید که ظرفیت 40 هزار جلد کتاب را دارد.

اسماعیل‌خانی بیان کرد: کتابخانه، موجود زنده‌ای است که با منابع غنی می‌شود و در این راستا دو کتابخانه عمومی شهرستان آبیک نیز به منابع مختلف و متنوع نیاز مبرم دارند.

وی افزود: کتابخانه عمومی به عنوان یک دانشگاه همگانی پذیرای آحاد جامعه و قشرهای مختلف است که می‌طلبد مردم از این فضاهای فرهنگی به نحو مطلوب استفاده کنند.

این مسئول با قدردانی از دید و نگاه مثبت اعضای شورای اسلامی شهر آبیک و شهرداری این شهر به کتابخانه‌های عمومی، خاطرنشان کرد: با مساعدت و حمایت‌های شهرداری و شورای اسلامی این شهر می‌توانیم در راستای ارتقا کتابخانه‌ها گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

اسماعیل‌خانی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی از دوران کودکی از سوی خانواده‌ها عنوان کرد: مسئولان نیز باید در راستای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در بین قشرهای مختلف جامعه، مسئولان کتابخانه‌های عمومی را در تحقق این فرهنگ یاری رسانند.

به گزارش فارس، از 6 کتاب‌خوان فعال و برتر، سه برنده نقاشی با موضوع کتاب در کتابخانه عمومی امام محمد باقر(ع) و 6 کتاب‌خوان برتر و فعال، هفت برنده نقاشی با موضوع کتاب در کتابخانه عمومی امام رضا (ع) تجلیل شد.
***
مزار شهدای قزوین امروز گلباران خواهد شد
همزمان با آخرین روز از هفته بسیج مزار شهدای قزوین امروز سات 3 بعد ظهر توسط بسیجیان ناحیه امام حسن (ع )قزوین گلبارن خواهد شد .
به گزارش خبرگزاری بسیج سپاه ناحیه امام حسن (ع) همزمان با آخرین روز از هفته بسیج مزار شهدای قزوین امروز سات 3 بعد ظهر توسط بسیجیان ناحیه امام حسن (ع )قزوین گلبارن خواهد شد .

این مراسم در استانه ی مقدس امام زاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع)  ودر جوار مزار شهدای شهر قزوین با حضور جمعی از بسیجیان وخانواد ه های شهدای استان قزوین برگزار می گردد .

در آیین گلباران  مزار شهدای قزوین  فرزندان شهدای قزوین ،مسئولان لشگری و کشوری ،بسیجان شاخه گل خود را تقدیم شهدا می کنند و بار دیگر یاد و خاطره ی انان را گرامی دارند .

در این مراسم مردم شهید پرور قزوین ضمن تجدید پیمان  با ارمان های رهبر کبیر انقلاب اسلامی  ایران حضرت امام خمینی (ره )  وشهدای هشت سال دفاع مقدس ، فاتحه ای را نثار روح شامخ شهدا میکنند  ومیثاقی دوباره با شهدا می ببندند.
***
30 روحانی از استان قزوین به کربلای معلی اعزام می شوند
قزوین - ایرنا - رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: 30 روحانی از استان قزوین به همراه کاروان های اعزامی به کربلای معلی اعزام می شوند.

به گزارش روز پنج شنبه خبرگزاری حوزه قزوین، حجت الاسلام عباس اوتارخانی افزود: مرکز رسیدگی به امور مساجد اعزام این تعداد روحانی را با همکاری کارگروه تبلیغ جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی جهت حضور در راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی به عراق اعزام می کند. 
وی، مهمترین هدف از اعزام روحانیان به این سفر را آمادگی دل زائران برای آموختن آموزه های دینی در این سفر اعلام کرد و یادآور شد: اعزام روحانیان یاد شده بدون شک شرایط استفاده از این فرصت تبلیغی ارزشمند را فراهم می کند. 
این مسوول، تحکیم وحدت در بین مسلمانان را امری ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط حساس منطقه، لزوم تحکیم وحدت و برادری در بین مسلمانان باید افزایش داده شود و برای تلطیف روابط بین مردم مسلمان از این فرصت به وجود آمده به خوبی بهره مند شویم. 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین به یکی دیگر از اهداف اعزام روحانیان به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: بعضی از گروه های معاند و به تعبیر مقام معظم رهبری 'شیعه انگلیسی' به دنبال آن هستند که از شرایط آماده ایام اربعین برای مقاصد شوم خود بهره ببرند اما روحانیان برای مقابله با این جریان باید آمادگی کامل برای پاسخگویی به شبهات زائران را داشته تا آنها در دام دشمنان گرفتار نشوند. 
وی اضافه کرد: اعزام امامان جماعت با کاروانی که اعضای آن را نمازگزاران مساجد تشکیل می دهند باعث انس بیشتر جوانان با آنان شده و در نهایت نیز در بارور شدن فعالیت های دینی و مذهبی نمود خواهد داشت.
***
برای حضور در رقابت های جایزه بزرگ؛
دوبنده پوش قزوینی راهی باکو شد
احسان لشکری کشتی گیر قزوینی به همراه تیم ملی کشتی کشورمان امروز صبح برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ باکو راهی آذربایجان شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جایزه بزرگ باکو روزهای6 تا 8آذرماه در شهر باکو برگزار می شود. تیم منتخب کشتی آزاد ایران بامداد امروز برای حضور در این رقابت ها راهی کشور آذربایجان شد.

احسان لشگری کشتی گیر و رضا لایق مربی قزوینی، تیم ملی کشورمان را در این تورنمت همراهی می کنند.

اسامی نفرات اعزامی به این رقابت ها به شرح زیر است:

57کیلوگرم: یونس سرمستی

61 کیلوگرم: ایمان صادقی

74 کیلوگرم: پیمان یاراحمدی- مصطفی حسین خانی

86 کیلوگرم: احسان لشگری

125کیلوگرم: امین طاهری

سرمربی: محمد طلایی

مربیان: رضا لایق- علی اکبر دودانگه

داور: فریدون عابدین نژاد

برنامه این مسابقات به شرح زیر است:

پنج شنبه 5 آذرماه:

ساعت 17:15 تا 17:45: وزن کشی تمامی اوزان آزاد

جمعه 6آذرماه:

ساعت 10 تا 14 و 18 تا 20: رقابت های مقدماتی، شانس مجدد، رده بندی و فینال تمامی اوزان کشتی آزاد

شنبه 7آذرماه:

ساعت 14 تا 14:30: وزن کشتی تمامی اوزان فرنگی

یکشنبه 8آذرماه:

ساعت 10 تا 14 و 17 تا 19: رقابت های مقدماتی، شانس مجدد، رده بندی و فینال تمامی اوزان کشتی فرنگی

اختلاف ساعت تهران با آذربایجان 30دقیقه است به طوری که ساعت10 به وقت باکو 9:30 به وقت ایران است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار