معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی:
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که یکی از شاخصه‌های کشورهای در حال توسعه میزان مطالعه است، اظهار داشت: متاسفانه یکی از معضلات فرهنگی در کشور ما پایین بودن سرانه مطالعه است.
کد خبر: ۱۳۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷ 23 November 2015
به گزارش تابناک تبریز،سعید شبستری در آیین تجلیل از کتابداران و خادمان کتاب در تبریز، افزود: ارتباطات مجازی و تکنولوژی‌های مختلف فرصت مطالعه را از انسان‌ها گرفته است، در حالی که مطالب شبکه‌های مجازی به هیچ وجه مفید نیستند.

وی افزود: تب استفاده از شبکه‌های مجازی، تنها وقت انسان‌ها را به هدر می‌دهد و به دلیل بی‌برنامگی در این حوزه، باورهای غلط دینی به جوانان القا می‌شود.


شبستری با بیان این که سرعت رشد تکنولوژی در ایران بیشتر از رشد فرهنگی است، افزود: متولیان فرهنگی باید به این موضوع توجه کنند و حرف‌هایی را که در مناسبت‌های مختلف می‌زنند فراموش نکنند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر این که برنامه‌ریزی فرهنگی برای سن خاصی نیست و باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد، افزود: خانواده‌ها باید از کودکی فرزندان خود را با کتاب آشنا کنند، چرا که در 25 سالگی نمی‌توان موبایل را از دست جوان گرفت و کتاب را جایگزین آن کرد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت گذشته در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی، گفت: با وجود درآمدهای بالای نفتی در دولت گذشته کتابخانه‌ها آن طور که باید توسعه نیافتند و امروز در این زمینه مشکلات جدی داریم.

شبستری ابراز امیدواری کرد با توجه دولت تدبیر و امید و ورود خیرین به بحث کتابخانه‌سازی، شاهد ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی در میان آحاد جامعه باشیم.

در این آیین از کتابداران نمونه و تعدادی از خادمان حوزه کتاب و کتاب‌خوانی استان تجلیل و قدردانی شد.
برچسب ها: شبستری ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار