فرمانده سپاه کردستان خبر داد
فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های ایام هفته بسیج از برگزاری بیش از 3 هزار و ۱۰۰ برنامه در مناطق شهری و روستایی استان کردستان در این هفته خبر داد.
کد خبر: ۱۳۰۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷ 17 November 2015

به گزارش تابناک کردستان، سردار محمدحسین رجبی صبح امروز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: امسال و همزمان با ایام هفته بسیج برنامه ریزی های ویژه صورت گرفته و بر اساس این هماهنگی های فعالیت های متعددی در سطح استان اجرایی و عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به مشارکت و همراهی بسیج در سراسر استان کردستان برای اجرایی و عملیاتی کردن برنامه های ایام هفته بسیج، گفت: انتظار می رود که تمامی برنامه های پیش بینی شده با مشارکت و همراهی اقشار مختلف بسیج در سراسر استان اجرایی شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان تصریح کرد: در مجموع و در تمامی حوزه ها و فعالیت های مرتبط با بسیج، 3 هزار و ۱۲۰ برنامه با گستره های حوزه، ناحیه، استانی و کشوری طراحی شده است که این برنامه ها در در حوزه ها و بخش های مختلف و متنوعی اجرایی می شود.

وی با اشاره به شعارمحوری ایام هفته بسیج سال جاری در کشور، گفت: شعار امسال بسیج دست قدرت خدا نامگذاری شده است و در همین راستا و با هدف نهادینه کردن این شعار در سطح استان برنامه های متعددی برنامه ریزی شده است.

سردار رجبی به محوری ترین برنامه های ایام هفته بسیج در استان کردستان اشاره کرد و افزود: فضاسازی سطح استان کردستان، افتتاح طرج های عمومی و محرومیت زدایی به ویژه در مناطق روستایی، برگزاری مراسم های اقشار مختلف بسیج، دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران در کنار تجمع نهایی بسیجیان استان کردستان از جمله برنامه های محوری این ایام به شمار می رود.

وی از افتتاح ۲۰۰ طرح و پروژه محرومیت زدایی در استان کردستان همزمان با ایام هفته بسیج خبر داد و گفت: این پروژه در مناطق روستایی و دورافتاده استان کردستان به صورت همزمان در روز دوم آذرماه افتتاح می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به شماری از طرح ها و پروژه های قابل افتتاح در ایام هفته بسیج در استان کردستان اشاره کرد و گفت: این پروژه ها در حوزه های ساخت و مرمت مدارس و مساجد، غسالخانه، پل، سالن های فرهنگی و ورزشی، آبرسانی به روستاها، خانه بهداشت، احداث و مرمت دهیاری، ساخت و تجهیز زمین های ورزشی از دیگر طرح های قابل افتتاح به شمار می رود.

وی اولویت اصلی در حوزه محرومیت زدایی در استان کردستان را مناطق روستایی دورافتاده عنوان کرد و گفت: سپاه تلاش می کند که کارهای بر زمین مانده را اجرایی کند و در همین راستا نیز خوشبختانه طی چند سال اخیر فعالیت های عمرانی خوبی در کردستان اجرایی و عملیاتی شده است.

سردار رجبی افزود: در کنار فعالیت های عمرانی دو هزار و ۵۰۰ نشست فرهنگی نیز در حوزه های مختلف و توسط بسیج در سراسر استان کردستان با هدف توجه به نیازهای فرهنگی جامعه و آگاه سازی نسل جوان در مقابل تهاجم فرهنگی برگزار می شود.

وی به برگزاری تجمع بزرگ طلاب و روحانیون بسیجی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: در کنار این مهم نشست های تخصصی و همچنین همایش های استانی سایر اقشار بسیج به ویژه بسیج اصناف و دانشجویی نیز در ایام هفته بسیج در استان کردستان برگزار می شود.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان به غباروبی گلزار شهدا و همچنین برگزاری تجمع نهایی بسیجیان استان کردستان در آخرین روز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: انتظار می رود که مطابق هماهنگی های به عمل آمده تمامی برنامه های ایام هفته بسیج به بهترین شکل ممکن اجرایی و عملیاتی شود.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری به پاسخ سئوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران رسانه های جمعی استان کردستان پرداخت و به مسائل فرهنگی و همچنین موضوع انسداد معابر کولبری این استان در مرزها واکنش نشان داد.

سردار رجبی با بیان اینکه من در حوزه فرهنگی متخصص نیستم ولی از وضعیت حاکم بر فرهنگ این استان راضی نیستم، یادآور شد: مقام معظم رهبری کردستان را استانی فرهنگی نامگذاری کردند و به همین دلیل همه ما باید در راستای ارتقاء وضعیت فرهنگی این استان تلاش کنیم.

وی ضمن تاکید بر هماهنگی بین بخشی به ویژه در راستای اجرایی کردن فعالیت ها و برنامه های فرهنگی، گفت: متاسفانه در حال حاضر این هماهنگی ها وجود ندارد و به همین دلیل ما گاهی اوقات با برگزاری برنامه های مواجه می شویم که در شان این استان فرهنگی نیست.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: سپاه به هیچ عنوان مخالف برگزاری فعالیت ها و برنامه های فرهنگی نیست و ما دوست داریم که مراسم های مختلفی در راستای تجلیل و نکوداشت نخبگان برگزار شود ولی انتظار می رود که برای برگزاری این فعالیت ها و برنامه ها هماهنگی های لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه فعالیت ها و اقدامات فرهنگی در کردستان باید مبتنی بر ارزشهای انقلابی و اسلامی باشد، اظهار کرد: تلاش برای ارتقاء وضعیت فرهنگی کردستان تنها با مشارکت، همکاری و همدلی امکان پذیر است و به همین دلیل انتظار می رود که از این پس شاهد هماهنگی های بهتری در این حوزه باشیم.

سردار رجبی در واکنش به وضعیت معابر کولبری در مرزهای استان کردستان، گفت: مسدود شدن این معابر کولبری از سوی سپاه بیت المقدس کردستان صورت گرفته است، چرا که ما معتقدیم که اگر مرز منافعی دارد باید به خود مردم ساکن در مرز برگردد و به همین دلیل معابر کولبری مسدود شده است.

وی با بیان اینکه مردم ساکن در مرزهای کردستان هیچ منبع درآمدی ندارند، افزود: وقتی که وضعیت اشتغال در کردستان نگران کننده است باید راهکاری برای جبران این مشکل اتخاذ شود که در شرایط فعلی کولبری بهترین راه حل است و به همین دلیل سپاه هم از فعالیت معابر موقت مرزی حمایت کرد ولی تا زمان تعیین تکلیف آنها از سوی مسئولان اجازه فعالیت را نمی دهیم.

فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان عنوان کرد: باید فعالیت های این معابر ساماندهی و مدیریت شود تا خود کسانی که در این معابر فعالیت می کنند دچار مشکل نشوند و انتظار می رود که این موضوع از سوی مسئولان استانی و کشوری پیگیری شده و هر چه سریعتر به نتیجه برسد.

وی گفت: سپاه بیت المقدس کردستان در کنار سایر نیروهای نظامی و انتظامی در مرزهای استان مستقر شده‌اند و وظایف خود را به خوبی انجام می دهند و خوشبختانه در این راستا شاهد مشارکت و همکاری خوب مردم مرزنشین نیز هستیم که در راستای تقدیر از این مشارکت و همراهی باید شرایط لازم برای حمایت از مرزنشینان نیز فراهم شود.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار