مدیرکل کتابخانه عمومی مازندران با اعلام اینکه بودجه کتابخانه مرکزی باید از منابع ملی تامین شود، گفت: با پیگیری انجام شده این کتابخانه در سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۱۳۰۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۵ 16 November 2015
به گزارش تابناک مازندران، مرتضی عمرانی ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان به مناسبت هفته کتاب‌خوانی اظهار داشت: مازندران با داشتن 110 باب کتابخانه جایگاه یازدهم از نظر مکان کتابخانه‌ای در کشور را دارد و از نظر تعداد افراد کتاب‌خوان، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به افتتاح چندین کتابخانه عمومی در سطح استان، تصریح کرد: با افتتاح هفت باب کتابخانه تلاش داریم که سرانه فضای مطالعاتی استان را افزایش دهیم که در همین راستا با افتتاح کتابخانه‌های جدید سرانه مطالعاتی مازندران دو درصد افزایش یافت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران از افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 120 هزار مازندرانی عضو کتابخانه مازندران هستند.

وی با اشاره به یکی از پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام استان که سالیان سال از زمان کلنگ‌زنی این پروژه می‎گذرد، افزود: کتابخانه مرکزی مازندران با وجود زمان طولانی‌مدت از کلنگ‌زنی آن 48 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برای تکمیل این پروژه 18 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با رایزنی انجام شده، این پروژه تا پایان سال 95 به بهره‌برداری برسد.

عمرانی به تعداد کتاب‌های موجود در کتابخانه‌های استان نیز اشاره کرد و یادآور شد: یک میلیون و 650 هزار جلد کتاب در سطح کتابخانه‌های استان در اختیار مردم قرار می‌گیرد و با برنامه‌ریزی انجام شده 35 هزار کتاب نیز در مدت زمان کوتاه در اختیار کتابخانه عمومی مازندران قرار گرفت.

وی در تشریح برنامه‌های هفته کتاب به برگزاری نشست تخصصی با فعالان حوزه کتاب در همه شهرهای استان نیز اشاره کرد و گفت: از اساتید برجسته کشوری نیز در این نشست‌های تخصصی نیز استفاده کردیم.

مدیرکل کتابخانه‌های مازندران با اعلام اینکه جلسه نقد کتاب از مواردی است که برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی موثر است، یادآور شد: 306 برنامه نقد کتاب به همراه برگزاری مسابقه نیز در برنامه کاری قرار دارد.

وی با انتقاد از عدم همکاری شهرداری‌های استان نسبت کتابخانه‌ها، افزود: نیم درصد سرانه شهرداری‌های استان به کتابخانه‌ها پرداخت نمی‌شود و بسیاری از شهرداران به وظیفه قانونی خود عمل نمی‌کنند.

عمرانی گفت: برای مجاب کردن شهرداران برای پرداخت سرانه نشست مشترک شهرداران و استاندار مازندران را برگزار کردیم که در این جلسه شهرداران قول مساعد برای پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را دادند.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار