قهر چند ساله آسمان کرمانشاه و بغض فروخورده زمین در هفته گذشته شکست و بارانی را شاهد بودیم که گفته می شود در 50 سال اخیر کمتر سابقه داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱ 31 October 2015
قهر چند ساله آسمان کرمانشاه و بغض فروخورده زمین در هفته گذشته شکست و بارانی را شاهد بودیم که گفته می شود در 50 سال اخیر کمتر سابقه داشته است.

بر اساس اعلام هواشناسی استان کرمانشاه در این چند روز بارانی، میانگین بارشهای استان کرمانشاه به مرز 147 میلیمتر رسید در حالیکه شهرستان پاوه به تنهایی دارای 215 میلیمتر بارش بوده است و اهمیت این میزان بارشها زمانی بیشتر جلب توجه می کند که به یاد آوریم در سال بارشی گذشتنه میانگین بارش های کل استان 315 میلیمتر بوده است.

با این حال جدای از اینکه باران همه را از جمله مالکان افزون بر 940 هزار هکتار زمین زراعی دیم و آبی استان خرسند و شادمان کرد، اما حجم بارش ها از یکسو و ناآماده بودن زیرساختها بخصوص در حوزه های شهرسازی، راهها و.. نیز باعث شد تا سیل این بارندگیها زیان هایی را متوجه شریانها و زیرساختهای استان کند.

** 270 میلیارد ریال خسارت به حوزه راههای استان کرمانشاه

آنگونه که مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه به خبرنگار ایرنا، گفت: باران در روزهای اخیر باعث شد تا افزون بر 270 میلیارد ریال خسارت به راهها بخصوص در حوزه راههای فرعی و روستایی (اغلب راههای خاکی) استان وارد شود.

عبدالله بهادری اظهار کرد: 350 کیلومتر از راههای فرعی و روستایی استان دچار «آب شستگی» شدند بدین معنا که حجم آب و پسماندهای برجای مانده از آن باعث تخریب سطوح راهها شده است.

به گفته این مسئول، بخش اعظم این آب شستگی ها در مسیر دیره در محور گیلانغرب به سرپل ذهاب بوده ضمن اینکه همین رخداد در محورهای گورین و ویژنان هم وجود دارد.

بهادری همچنین بیشترین خسارت وارد شده را معطوف به حوزه راههای منطقه هورامانات (شهرستانهای جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی) بخصوص مسیر روانسر به نهرابی با افزون بر 80 میلیارد ریال عنوان کرد و از وارد شدن خسارت یک میلیارد ریالی به محورهای حمیل به ایلام و ساهخور به گهواره نیز سخن گفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه از بکارگیری 392 تن از عوامل راهداری و نیز حمایت 160 دستگاه ماشین آلات راهداری برای امداد رسانی در حوزه راههای استان در هنگام بارندگی های اخیر، خبر داد.

وی همچنین از تخریب سه دستگاه از ماشین های راهداری در عملیات امداد رسانی بعنوان برگ دیگری از خسارت های بارندگی های هفته گذشته، خبر داد.

** مه شدید و لغو سه پرواز

در همین حال صبح امروز به دلیل غلظت مه و دید افقی کم، خبر رسید که سه پرواز از تهران به کرمانشاه باطل و لغو شده است.

روابط عمومی شرکت ایران ایر تور در همین رابطه به خبرنگار ایرنا، گفت: پرواز این شرکت که قرار بود ساعت پنج و 35 دقیقه صبح امروز از تهران انجام شود و یکساعت بعد در فرودگاه کرمانشاه این هواپیما به زمین بنشیند به دلیل مه شدید ابطال شد.

بر اساس اعلام این روابط عمومی، ابطال این پرواز بر اساس قوانین و مقررات بوده که چنانچه تا سه ساعت به دلیل وضعیت جوی امکان انجام پرواز مسیر نباشد، برای ایمنی و حفظ جام مسافران باید ابطال شود و این شرکت هم طبق همین مقررات، پرواز خود به کرمانشاه را لغو کرد.

همچنین 2 پرواز دیگر از سوی شرکتهای ایران ایر و معراج نیز که قرار بود صبح امروز از تهران به کرمانشاه انجام شود، لغو شد که تلاش خبرنگار ایرنا برای برقراری ارتباط با مسوولان این شرکتها و کسب اطلاع از دلایل لغو پروازهای مذکور بی نتیجه ماند اما ظاهرا مه شدید باعث انجام نشده این پروازها بوده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار