مدیرکل آموزش و پرورش کردستان:
مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان شهرستان‌های سنندج، مریوان، بانه، سقز و دیواندره را دارای بیشترین میزان بی سوادی در استان نام برد و با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ درصد بی سوادان جامعه هدف در این پنج شهرستان هستند، گفت: جمعیت بی سواد زنان استان، ۲.۵ برابر بیشتر از مردان است.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴ 27 October 2015

به گزارش تابناک کردستان، رشید قربانی در نشست روحانیون و ائمه جمعه و جماعت، یکی از شاخصه‌های اصلی توسعه یافتگی هر کشوری را سواد عنوان و اظهار کرد: ۷۰ هزار نفر جامعه هدف باسوادی در استان کردستان به شمار می‌رود که برای تحصیل این افراد برنامه ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سواد در آموزه های دینی، تاکیدات قرآنی و پیشینه تاریخی آن، آموزش سواد و تلاش در راستای ریشه کنی بی سوادی را وظیفه همگان دانست و گفت: در این راستا وظیفه آموزش و پرورش و روحانیت از همه بیشتر و سنگین تر است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به نفوذ معنوی کلام روحانیون و اثر بخشی مشارکت ائمه جمعه و جماعت در راستای برنامه‌های سواد آموزی اشاره و تصریح کرد: روحانیون می‌توانند علاوه بر اقدامات تبلیغی و توجیهی و ترغیب مردم برای شرکت در کلاس‌های سواد آموزی، خودشان نیز ضمن تشکیل کلاس و جذب بی سوادان، به آموزش بپردازند .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت جمعیت با سواد استان اشاره کرد و با بیان اینکه هم اکنون حدود ۷۰ هزار نفر جمعیت بی سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال در استان به عنوان جامعه هدف وجود دارد، گفت: بر اساس برنامه شتاب بخشی و برنامه ریزی به عمل آمده، با بسیج امکانات و بهره گیری از مشارکت دستگاه‌ها و ادارات، ظرف 3 سال آینده باید آمار بی سوادی به صفر رسیده و یا کاهش یابد.

قربانی شهرستان‌های سنندج، مریوان، بانه، سقز و دیواندره را دارای بیشترین میزان بی سوادی در استان نام برد و با بیان اینکه هم اکنون ۶۵ درصد بی سوادان جامعه هدف در این پنج شهرستان هستند، گفت: جمعیت بی سواد زنان استان، ۲.۵ برابر بیشتر از مردان است.

وی ابراز امیدواری کرد با بسیج امکانات و بهره گیری از مشارکت دستگاه‌ها و افراد به ویژه مشارکت روحانیون و ائمه جمعه و جماعت، شاهد ریشه کنی بی سوادی ظرف چند سال آینده در سطح استان باشیم.

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار