جهش تولید با فناوری‌های جدید؛
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران از امروز ۱۹ اردیبهشت ماه آغاز به کار کرد؛ نمایشگاهی که بیش از همیشه حضور شرکت های خارجی و داخلی در آن به چشم می آید.
کد خبر: ۱۱۶۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۲ 09 May 2024

تابناک خوزستان: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، حضور بیش از پیش شرکت های داخلی و خارجی در نمایشگاه می تواند زمینه ساز تعاملاتی شود که نتیجه نهایی آن جهش تولید و خلق ارزش افزوده باشد. البته در این میان استفاده از توان داخلی و تعامل این شرکت‌ها با خارجی ها برای انتقال دانش و فناوری می تواند بستری مناسب را برای تحقق اهداف مورد نظر در بحث جهش تولید فراهم کند.

معرفی اقلام فناورانه راهبردی موردنیاز شرکت های مختلف در نمایشگاه و همچنین عرضه محصولات و تجهیزات مورد نیاز صنایع در این نمایشگاه قطعا می تواند تمام اهداف پیش بینی شده برای این نمایشگاه را محقق کند؛ اهدافی که زمینه ساز توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و رونق تولید خواهند بود.

البته در این راستا باید به یکی از کلیدی ترین نکات یعنی بحث دانش بنیان ها نیز توجه داشت. حضور دانش بنیان ها در این نمایشگاه و دستاوردهایی که برای این حضور پیش بینی شده است قطعا در تداوم فعالیت این بخش توانمند کشور کمک شایانی می کند.

انعقاد قراردادها و تفاهم نامه ها میان شرکت های توانمند داخلی و خارجی با دانش بنیان ها و استفاده از ظرفیت این بخش قطعاً گره گشای بسیاری مشکلات حوزه صنعت نفت خواهد بود.

نمایشگاه امسال با شعار «صنعت نفت، جهش تولید، بهینه سازی فناورانه» در ادامه حرکت در مسیر رو به جلو صنعت نفت بسیار موثر خواهد بود، زیرا چنین مشارکتی از سوی شرکت های داخلی و خارجی و تعاملاتی که میان این شرکت ها و سازندگان داخلی و دانش بنیان ها به تبع قراردادها، دیدارها و تفاهم نامه ها به وجود می آید، زمینه ساز فعالیت‌هایی است که مسیر حرکت رو به جلوی نفت را هموارتر می کند.

در این حرکت به سمت قله صنعت نفت؛ قطعاً دانش بنیان ها به عنوان پرچمداران تولید دانش و حرکت در مرز فناوری نقشی بسیار پررنگ دارند و حمایت شرکت های توانمند و به ویژه بالادستی صنعت نفت از این شرکت ها می تواند صنعت نفت را بیشتر از همیشه شکوفا و به موفقیت هایی برساند که در تاریخ صنعت نفت بی سابقه بوده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه نفت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور بیش از ۱۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بخش‌های مختلف ازجمله شرکت‌های بالادست نفت، گاز و پالایش و پتروشیمی و شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک‌های فناوری، دانشگاه‌ها، استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های مرتبط با صنعت نفت در حال برگزاری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار