طراحی عملیات تروریستی اخیر چابهار و راسک به‌نحوی بوده که بدون شک از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی پشتیبانی می‌شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۳ 06 April 2024

تعدادی از تروریست‌ها و اشرار مسلح وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه در ساعات اولیه بامداد پنج‌شنبه 16 فروردین ماه به‌قصد برهم زدن امنیت و سلب آرامش مردم به‌طور همزمان به 5 نقطه از اماکن عمومی و پایگاه‌های نظامی و انتظامی برقرارکننده امنیت در شهرهای چابهار و راسک در استان سیستان و بلوچستان حمله کردند که با درایت، حوصله و هوشمندی نیروهای مدافع امنیت مواجه شدند.

براساس اطلاعات اختصاصی خبرنگار تسنیم، طراحی عملیات تروریستی اخیر به‌نحوی بوده که بدون شک از طریق سرویس‌های جاسوسی خارجی پشتیبانی می‌شده است.

نوع تجهیزاتی که توسط تروریست‌ها به‌کار گرفته شده پیشرفته و به‌روز بوده است و بررسی میدانی حادثه و ابعاد آن به‌ویژه در شهرستان راسک نشان‌دهنده دفاع قابل تقدیر نیروهای امنیتی بوده است.

در جریان حمله به مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راسک به‌جرئت می‌توان گفت نیروهای مستقر در مقر ایثارگرانه و با تمام توان به مقابله پرداختند و همین امر موجب شد طراحی اصلی تروریست‌ها خنثی شود.

در شهرستان چابهار نیز استفاده از گروگان‌ها و به‌نوعی سپر قرار دادن مردم موجب زمانبر شدن خنثی‌سازی عملیات تروریست‌ها شد.

به گزارش تسنیم، پس از اطمینان نسبت به دورسازی مردم از خطر مهاجمان و هرگونه آسیب، رزمندگان غیور قرارگاه امنیتی جنوب شرق نیروی زمینی سپاه با مشارکت نیروهای فرماندهی انتظامی با آنان درگیر شدند و طی عملیاتی قاطعانه کلیه تروریست‌ها و اشرار مسلح به هلاکت رسیدند و امنیت و آرامش کامل در مناطق درگیری برقرار شد.

در این عملیات 18 تن از تروریست‌ها و اشرار مسلح مهاجم به هلاکت رسیدند و تعدادی از نیروهای حافظ امنیت نیز به فیض رفیع شهادت نائل آمدند و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار