کد خبر: ۱۱۶۱۴۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹ 06 April 2024

پیش‌بینی رشد تولید بچه ماهی خاویاری در مراکز بازسازی ذخایر گیلان در سال جاریپیش‌بینی رشد تولید بچه ماهی خاویاری در مراکز بازسازی ذخایر گیلان در سال جاریپیش‌بینی رشد تولید بچه ماهی خاویاری در مراکز بازسازی ذخایر گیلان در سال جاری

به گزارش تابناک ، مدیرکل شیلات گیلان از پیش بینی رشد ۵۰ درصدی تولید بچه ماهیان خاویاری در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر تعهد تولید یک میلیون بچه ماهی خاویاری در گیلان محقق شده است.
کوروش خلیلی در گفت و گو با خبرنگار کاسپین اظهار کرد: گیلان در حوزه بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری و استخوانی پیشتاز است و اقدامات خوبی در حوزه‌ها در این استان صورت گرفته است.
مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به فعالیت سه مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در استان بیان کرد: تعهد یک میلیون بچه ماهی خاویاری در گیلان محقق شده است.
خلیلی از تکثیر ۴ جفت گونه قره برون در مرکز بازسازی ذخایر شهید بهشتی رشت خبر داد و اضافه کرد: این اقدام گام بزرگی در انجام تعهدات سازمانی شیلات در حوزه ذخایر ماهیان خاویاری است.
وی با بیان اینکه ماهیان خاویاری شناسنامه خزر هستند، افزود: حفظ ذخایر ماهیان خاویاری برای تحقق اقتصاد دریا محور بسیار ارزشمند و حیاتی است.
مدیرکل شیلات گیلان با تاکید بر لزوم حفظ ژنتیکی و ذخایر ماهیان خاویاری در این استان بیان کرد: گیلان در حوزه مدیریت توسعه ماهیان خاویاری در سال گذشته جزو استان‌های برتر کشور شناخته شد.
خلیلی با اشاره به شرایط خوب و اقدامات مؤثر انجام شده در مراکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در گیلان اضافه کرد: در حال حاضر تعهد یک میلیون بچه ماهی در مراکز بازسازی تحقق یافته و پیش بینی می‌شود که امسال رشد ۵۰ درصدی در تولید بچه ماهی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه اواخر خردادماه فصل رهاسازی بچه ماهیان خاویاری در گیلان آغاز می‌شود، افزود: رهاسازی بچه ماهیان خاویاری به شرایط فیزیک و شیمی و همچنین تأمین تغذیه رودخانه‌ها بستگی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار