استاندار آذربایجان غربی گفت: با تلاش تمامی دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی در ۱۳ ماه گذشته، بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان خوی از ۹۳ درصد گذشت.
کد خبر: ۱۱۵۹۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲ 17 March 2024
به گزارش تابناک آذربایجان غربی آخرین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده شنبه شب در محل فرمانداری شهرستان خوی با حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار شد.
 
محمد صادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به اتحاد و همدلی دستگاه‌ها در بازسازی مناطق زلزله زده گفت: کاری که در بازسازی مناطق زلزله زده خوی انجام شد، یک کار جهادی و انقلابی بود که تبدیل به الگوی ملی شد.
 
وی ادامه داد: از مجموع سه هزار و ۲۲۰ واحد تخریبی، ۱۳۲ واحد باقی مانده که آن هم عدم تمایل به ساخت متقاضیان بود که پیگیری لازم برای ساخت مابقی نیز در حال انجام است.
 
استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: ۲۵۰۰ واحد از مجموع واحد‌های تخریبی نیز بصورت کامل به پایان رسیده و تحویل مردم عزیز داده شده است.
 
وی همچنین از اعطای تسهیلات به واحد‌های تعمیری گفت و افزود: با حمایت‌ها و دستورات ریاست محترم جمهوری، هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تعمیرات ۲۸ هزار واحد در سه سطح تقدیم شده که در تلاش هستیم ۲۵ درصد باقیمانده نیز تا فروردین ماه سال ۱۴۰۳ تخصیص یابد.
 
محمدصادق معتمدیان اظهار داشت: در زمین لرزه‌های سال گذشته شهرستان خوی ۳ هزار و پانصد و بیست و دو واحد دامی احداثی و تعمیری بود که بصورت کامل بازسازی شده است.
 
وی ادامه داد: در بین واحد‌های دامی احداثی و تعمیری همچنین واحد‌های غیراستاندارد نیز به چشم می‌خورد که پس اعطای تسهیلات ا استاندارد‌های روز و با مجوز‌های لازم و قانونی به اتمام و تحویل مردم داده شد.
 
استاندار آذربایجان غربی اظهار داشت: در تلاش هستیم تا پایان فروردین ماه سال آتی کلیه تعهدات دستگاه‌های اجرایی عملی شده و جشن اتمام بازسازی را در این شهرستان برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار