یکصدو چهل و ششمین نشست هیئت امنای نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۱۳۶۶۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷ 07 November 2023
 
به گزارش خبرگزاری تابناک یزد، در این نشست که با حضور کلیه اعضاء هیئت امناء برگزار گردید اقدامات پیش رو ستاد مردمی دیه استان و پرونده 12 محکوم مالی جرائم غیر عمد مورد بررسی  قرارگرفته و زمینه آزادی این 12 نفر فراهم گردید. 
 
رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امناء ستاد مردمی دیه استان یزد در ابتدای این نشست از زحمات مدیر کل زندانها و نایب رئیس هیئت امناء ، مدیر نمایندگی ، کارکنان و اعضاء هیئت امناء ستاد دیه استان به دلیل جذب کمک های خیر مندانه مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد تقدیر کرده و  گفت: یکی از بزرگترن و زیباترین اتفاقات نیک ، اعتماد مردم به این ستاد مردمی است که کمک های خرد و کلان در تمام فصول سال خود گواه بر این موضوع است که همین اعتماد سازی در جامعه راهکار نجات افرادی است که جایگاه آنها زندان نیست.
 
غلامعلی دهشیری در ادامه با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه  گفت: یکی از مهمترین اهدافی که میبایست در جامعه صورت گیرد فرهنگ سازی است که به موجب آن شاهد کاهش ورود افراد بدهکار غیر بزهکار به زندان های استان باشیم. 
 
سید مسعود عظیمی مدیر نمایندگی ستاد مردمی دیه استان یزد در این نشست با اعلام خبر آزادی 98 محکوم مالی از ابتدای سال جاری تا کنون گفت: از این تعداد مددجو آزاد شده 63 مددجو محکوم مالی ، تعداد 30 مددجو محکوم پرداخت مهریه ، تعداد 4 مددجو محکوم پرداخت تفقه و 1 محکوم پرداخت دیه بودند.
 
عظیمی در ادامه گفت: رقم بدهی این زندانیان 205 میلیارد و 804 میلیون تومان بود که با قبولی دادخواست اعسار، اخذ گذشت رضایت مندانه از شکات و آورده محکومین مبلغ 186 میلیارد و 400 میلیون تومان از این مبلغ تامین گردید و مابقی این مبلغ از منابع این ستاد مردمی شامل کمک های خیرین و نیکوکاران نوعدوست و تسهیلات بانک های عامل مبلغ 19 میلیارد و 404 میلیون تومان به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این 98 نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم گردید.
 
گفتنی است در ادامه این نشست در خصوص اقدامات پیش رو ستاد اعم از برگزاری آیین تجلیل از نیکوکاران و مسئولین برگزاری گلریزان ها ، پویش یلدای رهایی ، پیش برنامه تلویزیونی ماه مهربانی و 12 پرونده از مددجویان مشمول کمک از ستاد دیه توسط مدیر نمایندگی قرائت و مصوبات این پرونده ها به امضا اعضاء این جلسه رسید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار