مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۴۴۰ سری جهیزیه با مشارکت سپاه انصارالرضا (ع) و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به زوج‌های جوان نیازمند اهدا شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۲ 05 October 2023

به گزارش تابناک خراسان‌جنوبی، محمد عرب، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: به مناسبت اعیاد ربیع‌الاول و ولادت حضرت رسول اکرم (ص) ۲۰ هزار و ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند در سراسر کشور اهدا می‌شود که سهم خراسان جنوبی ۴۴۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

وی گفت: این تعداد جهیزیه با هدف تحکیم بنیان خانواده، ترویج و تسهیل‌گری در زمینه ازدواج آسان به نوعروسان اهدا شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به این که از این تعداد ۱۵۹ سری جهیزیه توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و ۲۸۱ سری جهیزیه به‌صورت مشارکتی این نهاد و سپاه تهیه شده است، افزود: قبل از این مرحله در سال جاری ۱۴۹ سری جهیزیه به ارزش ۴ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان در اختیار زوج‌های جوان قرار گرفت.

عرب با بیان اینکه کارکرد‌های این نهاد ریشه در آموزه‌های دینی داشته و از همین رو خدمات خود را با رویکرد دینی و الهی در بخش‌های مختلف به جامعه هدف عرضه می‌کند، افزود: با همین نگاه فراهم کردن زمینه ازدواج زوج‌های نیازمند تحت حمایت کمیته امداد از طریق آموزش‌های فکری و فرهنگی، پرداخت کمک هزینه ازدواج واهدای جهیزیه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی به منظور ترویج ازدواج آسان از اقدامات و برنامه‌های مهم این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی هر سری جهیزیه را شامل پنج قلم کالای اساسی تولید داخل شامل یخچال، تلویزیون، اجاق گاز، جارو برقی و ماشین لباسشویی اعلام کرد و گفت: در مجموع از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۹ سری جهیزیه به ارزش ۱۷ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان به نیازمندان تحت حمایت اهدا شده که از محل منابع داخلی این نهاد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی، خیران و نیکوکاران تامین و هزینه شد.

به گفته عرب سال گذشته نیز ۲ هزار و ۶۴ سری جهیزیه به ارزش ۴۶ میلیارد تومان بین نوعروسان زیرپوشش این نهاد در استان توزیع شد.

برچسب ها: خراسان‌جنوبی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار