رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه:
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: «فشار فناوری» یکی از مدل‌هایی است که برای فناوری و توسعه نوآوری به کار می‌رود.
کد خبر: ۱۱۲۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۳ 30 August 2023

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، سیامک آزادی ظهر امروز (چهارشنبه) در نخستین نشست بسامد (به هم رسانی سرمایه‌گذاران، ایده پردازان متخصصین و دانش‌بنیان ها) که در سالن جلسات پارک علم و فناوری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در دنیا برای فناوری و توسعه نوآوری مدل‌هایی به کار می‌رود که یکی از این مدل‌ها «فشار فناوری» است.

وی افزود: «فشار فناوری» بر اساس فناوری‌های نوظهوری که وجود دارد تولید و به بازار ارائه و در اختیار مخاطبین قرار می‌گیرد اما با چالش بازاریابی رو به رو است.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه تصریح کرد: یکی دیگر از مدل‌های توسعه نوآوری، کشش بازار یا مارکت پول است که از تحقیقات بازار آغاز و مبتنی بر نیاز بازار است و محصولی تولید می‌شود که نیاز شناسایی شده از بازار را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: از بازار به محصول می‌رسید و محصول در فرایند ارائه به بازار دچار مشکلات کمتری است، به صورت ترکیبی از این ۲ فرایند استفاده می‌کنیم.

این مسئول اذعان کرد: رویداد بسامد آغازی برای این اتفاق و تمرکز بر مدل کشش بازار است، به این ترتیب نیازها شناسایی و تیم‌هایی برای برآورده سازی نیازها شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی یک مرکز با این فعالیت در مجموعه پارک علم و فناوری کرمانشاه، خاطرنشان کرد: آغاز آن بر اساس یک نیاز شناسایی شده و سرمایه‌گذارانی که در حوزه‌های مختلف ارتباط گرفته و گروه‌هایی که در بخش‌های مختلف شکل می‌گیرند تا نیازی که شناسایی شده را مشخص و به محصول نهایی دست یابند.

آزادی عنوان کرد: بررسی عملکردهای قابلیت محصول و در نهایت کاهش قیمت محصول یک مدل نیازمند در کشور است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: تا این مدل در نهایت منجر شود به تیم‌های تخصصی که آمادگی‌ این را داشته باشند که اگر یک نیاز را سفارش بدهیم به سرعت تیم تشکیل و در نهایت به تولید آن محصول برسیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار