دستگاه پیشرفته فوق تخصصی نقشه برداری سه بعدی الکتریکی قلب، نخستین دستگاهی است که در بین 5 دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور و حتی شهرهای بزرگ کشور در این دانشگاه نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۱۱۰۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 13 June 2023

به گزارش تابناک مازندران ، مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل از بهره‌برداری پیشرفته‌ترین و جدیدترین دستگاه نقشه‌برداری قلب جهان در بیمارستان آیت ا.. روحانی (ره ) بابل خبر داد.
بر اساس گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل دکتر هدایتی گفت: بخش الکتروفیزیولوژی از سال 1389 در دانشگاه علوم پزشکی بابل شروع به فعالیت نمود که با ترافیک بسیار بالای بیماران از استان مازندران و استان های همجوار مواجهه بود. 

بهره‌برداری از پیشرفته ترین دستگاه نقشه برداری قلب جهان در بابل  


دکتر محمد تقی هدایتی متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و پیس میکر بیان داشت: با توجه به حجم زیاد مراجعان بدلیل بی نظمی قلبی باید بدنبال دستگاهی با خدمات جدیدتر و پیشرفته تر می رفتیم که به همت مسئولین دانشگاه و نماینده مردم شریف بابل در مجلس و مشارکت خیرینمجوز و منابع مالی تامین شد و دستگاه خریداری شد.
وی گفت: دستگاه پیشرفته فوق تخصصی نقشه برداری سه بعدی الکتریکی قلب، نخستین دستگاهی است که در بین 5 دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور و حتی شهرهای بزرگ کشور در این دانشگاه نصب و راه اندازی شد.
مدیر گروه قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: از این نوع دستگاه تنها 3 عدد وارد کشور شد که یک‌دستگاه با رایزنی‌های زیاد به دانشگاه علوم پزشکی بابل اختصاص یافت.
دکتر هدایتی با اشاره به اینکه این دستگاه با مشارکت خیرین و با قیمت نزدیک به 10 میلیارد ریال با ارز نیمایی خریداری شد، بیان داشت: 500 میلیون تومان توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل و 500 میلیون توسط نیکوکاران نیک اندیش دکتر صبا میناگر و مهندس سلیمانی پرداخت گردید.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: نامنظمی‌های ضربان قلب یا به اصطلاح علمی عارضه قلبی از بیماری‌های شایع قلبی بوده و انواع مختلف داشته که در هر سنی می‌تواند بروز کند. در این بیماری یک یا چند کانون غیرطبیعی در قلب شروع به فعالیت کرده و امواج الکتریکی را به سایر قسمت‌های قلب فرستاده و مانع از فعالیت طبیعی آن می‌شود.
وی ادامه داد:‌ در اثر این مشکلات تعداد ضربانات غیرطبیعی خیلی زیاد بوده و ممکن است منجر به مرگ در اثر ایست قلبی شود.
دکتر هدایتی اذعان داشت: دستگاه‌ نقشه‌برداری سه‌بعدی جدید با دقت بسیار زیاد قادر به یافتن کانون‌های آریتمی بوده و سرعت و دقت تیم پزشکی را به طور چشمگیر افزایش می‌دهد.

 

بیماران شمالی نیازی به مراجعه به تهران ندارند
همچنین دکتر ساروی با ذکر این نکته که این دستگاه در نقشه برداری الکتریکی قلب بسیار دقیق است، گفت: کارایی این دستگاه می تواند با دقت بسیار بالا محل بی نظمی قلبی را مشخص نماید که درمان آن برای گروه پزشکی بسیار راحت تر خواهد بود.
متخصص قلب و عروق و فلوشیپ الکتروفیزیولوژی و پیس میکر افزود: این دستگاه سه بعدی بوده و میتواند تصویری از سیستم الکتریکی و آناتومی قلب را با وضوح بالا نشان دهد.
دکتر مهرداد ساروی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: این دستگاه جز بهترین دستگاه های به روز دنیا بوده که می تواند به درمان و تشخیص بیمار کمک کند.
وی ادامه داد: با وجود این دستگاه ما می توانیم توانمندی سوزاندن بی نظمی را به بالای 90 درصد برسانیم که این امر اهمیت بسیار زیادی برای بیماران شمال کشور دارد و مانع از مراجعه بیماران شمالی به تهران می گردد. 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار