سومین المیپاد استاني دادرس پس از رقابت دو روزه‌ي بیش از 300 دانش آموز از سراسر استان يزد، با معرفي برترين‌هاي دو بخش خواهران و برادران به كار خود پايان داد.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷ 11 October 2015

به گزارش تابناک یزد،"حامد صدیقی" معاون جوانان جمعيت هلال احمر استان یزد در اين باره تصريح كرد: از ابتداي اجراي طرح ملي دادرس(دانش‌‌آموز آماده در روزهای سخت) با همكاري اداره کل آموزش و پرورش استان تاكنون، بيش از دو هزار دانش‌آموز، آموزش‌ها و مهارت‌هاي امدادي لازم را در هنگام بروز حوادث و بلايا در قالب اين طرح فرا گرفته‌اند.

وي افزود: در این مدت 150 مدرسه در فرایند آموزش مهارت‌های امدادی به دانش‌آموزان مشارکت داشته‌اند که نهایتاً 11 مدرسه دخترانه و 11 مدرسه پسرانه به المپیاد استانی راه پیدا کرده بودند.

این مسئول،‌پناه‌گیری و تخلیه اضطراری، ارزیابی و کنترل علایم حیاتی، تریاژ، حمل مصدوم، حمایت حیاتی پایه، پانسمان و بانداژ، آتل بندی، چادر زنی، اطفاء حریق و حمل با بک بورد را از عناوین و سرفصل‎‌های آموزشی طرح ملی دادرس عنوان کرد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطر پذیری مدارس کشور با تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، بهره‌مندی هدفمند از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش بویژه اردوگاه ها در زمان وقوع بلایا و حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت های خود امدادی و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده توانمند و برخوردار از مهارت‌های کار گروهی را از اهداف این طرح ملی عنوان کرد.

صدیقی با بیان این که این طرح ملی از مهر سال گذشته با همکاری اداره کل آموزش و پرورش آغاز شد، اضافه کرد: با گذراندن مراحل دوره توجیهی ویژه مدیران مدارس دوره راهنمایی در سطح استان، آموزش حضوری توسط مربیان امدادی جمعیت هلال احمر و غیرحضوری با استفاده از کتاب‌های امدادی ویژه معلمان، آموزش دانش‌آموزان توسط معلمین آموزش دیده و تشکیل تیم و معرفی آن به نواحی آموزش و پرورش و شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌ها و برگزاری المپیاد در هر شهرستان، این طرح به مرحله المپیاد استانی رسید.

به گفته معاون جوانان هلال احمر استان، سومین المیپاد استاني دادرس در مدت دو روز با رقابت بیش از 300 دانش آموز از سراسر استان برگزار شد كه در نهايت در در بخش خواهران تیم‌های ابرکوه، خاتم و یزد و در بخش برادران تیم‌های بافق، ابرکوه و اردکان، رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
یییی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
سطح رقابت ها به خصوص کادر داوری این دوره بسیار ضعیف عمل کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار