کد خبر: ۱۰۸۲۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۷ 18 December 2022

فرماندار رضوانشهر در جلسه شورای حفاظت منابع آب کشاورزی این شهرستان؛ تلاش مضاعف و جدی دستگاه های متولی امر براستفاده بهینه از منابع آب را بسیار مهم دانسته و بر ضرورت آن تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری تابناک از رضوانشهر، امروز شنبه بیست و ششم آذر مهندس سید نادر صفوی میرمحله در جلسه شورای حفاظت منابع آب کشاورزی این شهرستان با تسلیت ایام فاطمیه(س) ضمن قدردانی از زحمات قرارگاه جهادی منابع آب کشاورزی شهرستان بر احصاء نیازمندی ها و مشکلات در حوزه کشاورزی برای فصل زراعی 1402 از سوی دستگاه های متولی امر تاکید کرد و خواستار تلاش مضاعف و جدی بر استفاده بهینه از منابع آبی شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رضوانشهر دارای 58 سردهنه کشاورزی می باشد که 43 سردهنه خاکی و 15  سردهنه بتنی که منشعب از 5 رودخانه اصلی و فرعی هستند که حدود 8 هزار هکتار از اراضی شالیزاری شهرستان را تحت پوشش قرار می دهند یعنی معادل 80 درصد و 2هزار هکتار آن یعنی معادل 20 درصد تحت پوشش شبکه سفید رود می باشد تاکید کرد: امور آب منطقه ای بر اساس اولویت بندی نسبت به برنامه ریزی و تأمین اعتبار جهت  بتنی نمودن سردهنه های کشاورزی اقدام نمایند.

فرماندار رضوانشهر با بیان اینکه تعداد 104 حلقه چاه عمیق و همچنین تعداد 1151 حلقه چاه نیمه عمیق مجاز کشاورزی در شهرستان موجود می باشد، تاکید کرد: بخشداران با توجیه دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستاها به منظور حفاظت و صیانت از تأسیسات و تجهیزات ایستگاه های پمپاژ چاه های کشاورزی و دریچه انهار کشاورزی همکاری لازم را با امور منابع آب شهرستان داشته باشند.

صفوی درادامه به چاه های نیمه عمیق غیرمجاز کشاورزی اشاره نمود و افزود: تعداد چاه های نیمه عمیق غیرمجاز کشاورزی 2820 می باشد که امور منابع آب و جهادکشاورزی شهرستان با همکاری بخشداران نسبت به تعیین و تکلیف آنان اقدام نمایند.

رئیس شورای حفاظت منابع آب کشاورزی شهرستان همچنین بر مدیریت استفاده از آب های سطحی و زیرزمینی و انجام اقدامات و راهکارهای مناسب جهت صیانت و حفاظت از منابع آبی تاکید کرد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار