مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: الزاما ایجاد و ساخت یک مرکز رشد فناوری مدنظر و هدف ما نیست بلکه اتصال و شبکه‌سازی مویرگی بین دانشگاه و مراکز رشد در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۵۵۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۷ 07 July 2022

امید رضایی‌فر اظهار داشت: مراکز رشد و نوآوری در دانشگاه‌ها زیر پوشش معاونت پژوهش و فناوری شکل می‌گیرد و شبکه سازی بین آنها باید بوجود آید تا تامین زنجیره‌های ارزش در حوزه فناوری تکمیل شود.

وی افزود: عمدتا یک‌سری از انتظارات در اتصالات بین مراکز دانشگاهی و مراکز رشد فناوری بعنوان بازیگران اصلی زیست بوم‌ها باید شکل‌ بگیرد که نیازمند فرهنگ‌سازی است.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: نزدیک بودن مراکز رشد و دانشگاه ها به عنوان وظیفه جزیی از سیستم فناوری باید در دستور کار قرار بگیرد و استقبال مراجع دانشگاهی مثل دانشکده‌های مختلف از این مجموعه‌ها را باید بیشتر مشاهده کنیم.

رضایی‌فر با بیان اینکه برای استفاده از سرشاخه های تحقیقات دانشگاهی  باید از مجاری شبکه های رشد اقدام کرد، گفت: در این مسیر شاهد مقاومت‌هایی در برخی از بخش های دانشگاهی هستیم که به علت عدم آشنایی با این موضوع و نسبت به رویکرد گذشته شکل گرفته است.

وی ادامه داد: لازم است پارک‌های علم و فناوری با یک روش انگیزشی بیشتر برای کارکردهای خود این اقدامات را در برنامه داشته باشند، مراکز رشد بیشتر به سمت دانشگاه ها حرکت کنند و دانشگاه‌ها در این مسیر گام بردارند.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مراکز رشد در دانشگاه‌ها باید اجازه فعالیت داشته و از تعامل نزدیک با آنها و فضا و امکانات دانشگاه برخوردار باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار