تابناک-مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان گفت: ۱۰۰ درصد اراضی ملی هرمزگان را حدنگاری کردیم.
کد خبر: ۱۰۳۴۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷ 16 March 2022

به گزارش تابناک هرمزگان سید عبدالرسول حسینی، صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که در دفتر امام جمعه بندرعباس برگزار شد، با بیان تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: از ۱۰۰ سال قبل املاک کشور ثبت می‌شدند و می‌توان گفت که ثبت سند قدمت بسیار زیادی دارد.

وی، با اشاره به مطالبات مردم در خصوص کاداستر یا حد نگاری اراضی، عنوان کرد: از سال ۱۳۹۷، حدنگاری اراضی استان هرمزگان سرعت بیشتری به خود گرفت و با همکاری تمام نهادها ۱۰۰ درصد اراضی ملی استان کاداتر و حدنگاری شد به نحوی که از اول سال ۹۹ توانستیم بیش از ۵۰۰ درصد نسبت به سال‌هعای گذشته املاک را حد نگاری و ثبت کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان ابراز کرد: در کشور در حوزه کاداستر اراضی ملی مقام اول را کسب کردیم و تنها ۳ استان کشور ۱۰۰ درصد اراضی ملی را کاداستر کردند.

حسینی، با اشاره به تثبیت اراضی مستثنیات، تصریح کرد: اغلب تجاوزات به اراضی ملی از این ناحیه انجام می‌شود که اقدام به تثبیت مستثنیات کردیم.

وی، با اشاره به این نکته که قبلا اسناد به واسطه، مشخصات مجاوران تعیین می‌شد، خاطرنشان کرد: تمام نقشه‌های داخل شهر را کاداستر کردیم اما می‌طلبد که مردم همکاری بیبشتری با اداره کل اسناد و املاک داشته باشند. در این علمیات مشخصات وموقعیت اراضی بر اساس اطلاعات ثابت ماهواره‌ای مشخص می‌شود تا از بروز تعارضات مختلف جلوگیری شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان، با ذکر این نکته که تمام خدمات ما در حوزه دفاتر اسنادو ثبت املاک به صورت غیر حضوری ارائه شده است، بیان کرد: تمام رویه‌ها به صورت واحد قرار گرفته‌اند و از اقدامات سلیقه‌ای پرهیز شده است.

حسینی اظهار کرد: تمام املاک دولت را شناسایی کردیم و برایشان سند تک برگ صادر کردیم تا از تجاوز به حق دولتی جلوگیری شود؛ اما نیازمند همکاری برخی دیگر از نهادها و دستگاه‌ها برای ارائه املاک خود هستند تا اقدام به صدور سند تک برگ کنیم.

وی، با اشاره به اهمیت نقشه روحانیون در فرهنگ‌سازی، عنوان کرد: درخواست داریم که در راستای هم افزایی ظرفیت روحانیون و ائمه جمعه برای فرهنگ‌سازی و تشویق کشاورزان و روستاییان برای دریافت سند اراضی، همکاری مشترک صورت بگیرد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان هرمزگان، با اشاره به سامنه «من» که درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی است، ابراز کرد: تعداد معاملات اسناد برای اخذ استعلامات مرتبط با اسناد، جهت جلوگیری از صدور اسناد جعلی و کلاهبرداری در حوزه‌های مختلف در سامانه «من» ثبت می‌شود و گام مهمی در راستای شفافیت و خدمات رسانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار