طلایی گفت: آئین لاله گردانی خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در روز شنبه ۳۰ بهمن در این حرم مطهر به مناسبت سالروز حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۲۹۳۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 19 February 2022

تابناک فارس به نقل از شبستان: «حجت الله طلایی» با تسلیت 17 رجب و سالروز شهادت حضرت شاهچراغ (ع) گفت: با همکاری معاونت فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و معاونت فرهنگی شهرداری شیراز به مناسبت شهادت حضرت احمد ابن موسی (ع) برنامه های مختلفی در سومین حرم اهل بیت (ع) اجرا می شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغات حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: از جمله این برنامه ها می توان به مراسم تعویض پرچم گنبد منور حضرت شاهچراغ (ع) که پنجشنبه ۲۸ بهمن به انجام رسید اشاره کرد.

وی اضافه کرد: روز جمعه 29 بهمن در شب شهادت این امامزاده واجب التکریم نیز بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، حجت السلام «حدائق» سخنرانی خواهد کرد و حاج «مهدی سروری» در رثای شهادت امین ولایت مرثیه سرایی خواهد کرد.

طلایی اعلام کرد: آئین لاله گردانی خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در روز شنبه 30 بمهن در این حرم مطهر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مراسم تعزیه خوانی ۱۵ گروه برجسته کشوری در رثای شهادت حضرت شاهچراغ (ع) نیز که از ۲۷ بهمن آغاز شده است تا ۱ اسفند ادامه خواهد داشت و از ساعت ۱۶ در صحن امام جواد (ع) این آستان مقدس برگزار خواهد شد.

طلایی تاکید کرد: برگزاری آئین شعر خوانی در ثنای حضرت احمد ابن موسی (ع)، برگزاری برنامه خطاطی، خوشنویسی و بداهه نگاری در صحن حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، برپایی ایستگاه صلواتی ۳۰ موکب در سطح شهر شیراز، برپایی نمایشگاه عکس های قدیمی از حرم مطهر در صحن حضرت معصومه (س)، اکران فیلم «نائب الامام» در پردیس سینمایی هنر شهر آفتاب در ساعت ۱۶ روز پنجشنبه، تهیه، چاپ، نصب و توزیع پوسترها و زندگی نامه حضرت شاهچراغ (ع) و آیت الله سید نورالدین حسینی الهاشمی، نشست با طلاب، روحانیون و مبلغین استان فارس با حضور حجت الاسلام «پناهیان» و آغاز سلسله نشست های کرسی آزاداندیشی دانشجویی تمدن ساز در سالن «شهید آیت الله دستغیب» این حرم مطهر از جمله این برنامه های در نظر گرفته شده این ایام است.

وی با اشاره به شصت و پنجمین سالروز ارتحال آیت الله «سید نورالدین حسینی الهاشمی» نیز گفت: بعد از اقامه نماز مغرب و عشا روز 28 بهمن در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حجت الاسلام «علیرضا پناهیان» پیرامون فضایل و مناقب این عالم ربانی و مجاهد نستوه، سخنرانی کرد و حاج «مهدی سروری» به مداحی پرداخت و روز جمعه از ساعت ۶ صبح نیز، سخنرانی حجت السلام پناهیان و مداحی حاج «کاظم محمدی» به صورت زنده از شبکه یک سیما پخش شده است.

پایان پیام/664

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار